.

 

Jak rodzice wykorzystują nowe technologie

dodano: 
28.04.2016
komentarzy: 
0

Współczesnych rodziców można podzielić na kilka segmentów, według wartości, jakimi kierują się, wybierając produkty dla dzieci, a także biorąc pod uwagę ich zaangażowanie w trendy oraz technologie, z jakich korzystają – wynika z raportu „Czy nowe technologie wychowują dzieci Millenialsów? Rodzic konsument. Postawy i priorytety” przygotowanego przez On Board, Think Kong we współpracy z SW Research.

Jak pokazuje badanie, wśród współczesnych rodziców jest coraz więcej „heavy userów” nowych technologii. 20 proc. to tzw. „rodzice new tech”. 76 proc. z nich korzysta z serwisów społecznościowych, gdzie może swobodnie wymieniać się poglądami i informacjami parentingowymi. Ponad połowa z nich korzysta z aplikacji mobilnych związanych z rodzicielstwem. „Rodzice new tech” są równie – a nawet bardziej – zaangażowani w trendy, jak „rodzic pilny” i kierują się podobnymi wartościami.

Rodzic new tech

Dominujące grupy to „rodzice slow” – stanowią 34 proc. badanych – oraz „rodzice pilni” (30 proc. badanych). Badanie pokazuje, że oba te typy rodziców zwracają uwagę na walory edukacyjne zabawek i innych produktów kupowanych dzieciom, skład na etykiecie, ważna jest dla nich też trwałość produktów. Grupy te różnią się jednak wartościami, na podstawie których podejmują decyzje zakupowe, a także zaangażowaniem w trendy. „Rodzic pilny” poszukuje i sprawdza trendy w wychowaniu dzieci, chętnie kupuje produkty nowoczesne i modne, a także interesuje się nowinkami i gadżetami dla dzieci. „Slow rodzic” jest natomiast bardziej zdystansowany do pogoni za trendami.

Rodzic slow

Rodzic pilny

 

Najmniej liczni są „rodzice minimalistyczni” i „rodzice niezależni” – stanowią odpowiednio 10 proc. i 5 proc. badanych. Pierwsza grupa charakteryzuje się dużą niezależnością w stosunku do trendów, niechętnie korzysta też z nowych mediów. „Rodzice niezależni” podchodzą do nich z kolei selektywnie.

 

Rodzic minimalistyczny

Rodzic niezależny

 

Badanie zostało przeprowadzone przez SW Research na zlecenie Grupy On Board Think Kong dniach 29.02 - 03.03.2016 r., metodą wywiadów on-line (CAWI) na reprezentatywnej grupie 832 rodziców dzieci w wieku 0-6 lat. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin