Puls Biznesu na przykładzie dwóch korporacji – Coty i Kompanii Piwowarskiej pokazuje, jak zrewolucjonizowano w nich komunikację wewnętrzną. W artykule przeczytamy także o tym, co ogranicza PR wewnętrzny.
Z badań przeprowadzonych wśród pracowników firmy Coty, zleconych przez zarząd przedsiębiorstwa, wynika jednoznacznie, że „pracownicy są gotowi do większej aktywności, jeśli tylko zechcemy ich wysłuchać”, przekonuje Violetta Lechowicz, dyrektor personalna firmy. Wyniki ankiet pracowniczych były dla Coty ogromnym wsparciem przy modernizacji firmy oraz usprawnieniu komunikacji wewnętrznej, relacjonuje dziennikarka. Dzięki temu powstała między innymi platforma wymiany pomysłów, zrezygnowano z form komunikacji z pracownikami uznanymi przez nich za niepotrzebne. W zamian wprowadzono częste spotkania szeregowych pracowników z władzami firmy. Podobne efekty, jak czytamy, dało badanie przeprowadzone w Kompanii Piwowarskiej.
W artykule prezentowane są także wyniki badań firmy doradczej GFMP i PRoto na temat najczęstszych form komunikacji z pracownikami oraz problemów na tym polu. Z zestawienia wynika, że firmy najchętniej sięgają po imprezy integracyjne, a bariera komunikacyjna między działami jest największym problemem w zarządzaniu kadrami.(ał)


