.

 

Jak uwierzyć w informację, czyli do dziesięciu razy sztuka

dodano: 
28.01.2011
komentarzy: 
0

Amerykanin, aby uwierzyć w daną informację, musi się z nią zetknąć minimum dziesięć razy – wynika z tegorocznego badania Edelman Trust Barometer.

Negatywna informacja na temat firmy, która nie cieszy się zaufaniem, zostaje uznana za prawdziwą i zapamiętana przez ponad połowę odbiorców już po dwukrotnym jej usłyszeniu. Jedynie 15 proc. respondentów uwierzyłoby natomiast w informację pozytywną na temat takiej firmy i to po przynajmniej dwukrotnym zetknięciu się z nią. Jedna czwarta uczestników badania z największych krajów Zachodu przyznała wręcz, że aby w coś uwierzyć,  musi o tym usłyszeć przynajmniej sześć razy.

O reputacji przedsiębiorstw decydują przede wszystkim ich produkty, podejście do pracowników, przejrzystość działań oraz poziom zaufania. Co ciekawe, ludzie nie przykładają takiej wagi do wyników finansowych firm. Komu w firmach ufają respondenci? Dla połowy z nich wiarygodnymi rzecznikami firm są ich prezesi, natomiast małym zaufaniem cieszą się szeregowi pracownicy wypowiadający się w imieniu przedsiębiorstwa. Ciekawym przykładem jest Polska – w naszym kraju zaufanie do prezesów wypowiadających się w imieniu swoich firm wzrosła w ciągu roku aż o 49 proc.

Badanie wykazało, że poziom zaufania do instytucji finansowych w Polsce utrzymuje się na stabilnym poziomie. W tym roku zaufanie do banków zadeklarowało 47 proc. respondentów, wobec 48 proc. w roku poprzednim. Dużo większy spadek zaufania odnotowano w USA (46 proc.), Wielkiej Brytanii (30 proc.) i Niemczech (28 proc.). Jak wykazało badanie, w Irlandii  poziom zaufania do banków wyniósł w tym roku… 6 proc. (ks)

Prezentacja wyników

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin