Jak wycenić reputację

dodano: 
05.07.2007
komentarzy: 
0

Coraz więcej spośród doświadczonych firm zaczyna zdawać sobie sprawę, że dobre imię może być ich największym atutem i przyczyną podniesienia wartości rynkowej. W artykule na stronie magazynu Business Week można przeczytać historię przedsiębiorstwa UTC, które by podnieść swoją wartość giełdową skorzystało z porad firmy doradczej Communications Consulting Worldwide, prowadzonej przez Pamelę Cohen i Jonathana Lowa, pionierów badań dotyczących wpływu postrzegania publicznego na wartość rynkową przedsiębiorstw.
Ich zespół dokonał szczegółowej analizy nie tylko posunięć biznesowych UTC, ale też wielu czynników związanych z jego publicznym wizerunkiem m.in. satysfakcji klientów, korporacyjnych materiałów prasowych, informacji o przedsiębiorstwie, które pojawiły się w mediach. Po analizie wszystkich elementów okazało się, że 27 proc. wartości rynkowej UTC było wynikiem reputacji przedsiębiorstwa. Doradcy skłonili UTC do prac nad zwiększeniem świadomości inwestorów o odpowiedzialności ekologicznej korporacji, jej innowacyjności i szkoleniach pracowników. Aby mieć pewność, że informacje te dotarły do inwestorów, przedsiębiorstwo przeprowadziło dodatkową starannie zaplanowaną kampanię reklamową. W artykule zauważono, że chociaż wpływ reputacji i wizerunku na wartość rynkową przedsiębiorstwa wydaje się pewny, to jednak nadal nie ma jednomyślności, co do wiarygodnych i wystarczających metod jego pomiaru. (psp)

Źródło:

www.businessweek.com
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin