środa, 15 października, 2025
Strona głównaAktualnościJak zmienić złą sławę Natury2000?

Jak zmienić złą sławę Natury2000?

Gazeta Prawna Tygodnik Samorządu i Administracji zamieszcza artykuł dotyczący projektu ekologicznego Natura 2000, mającego na celu objęcie ochroną wybranych terenów przyrodniczych kraju. W tej chwili N2000 obejmuje zaledwie 9 proc. Polski z 19 proc. wymaganych prze Unię Europejską. Dodatkowo projekt jest źle postrzegany przez przedsiębiorców, których inwestycje są często na tych obszarach wstrzymywane.
Magdalena Makles-Mierzejewska, dyrektor projektu Natura 2000 w WWF Polska, wypowiada się na temat tego, jak zmienić obecną sytuację. Jej zdaniem problem polega na źle prowadzonej przez resort środowiska, polityce informującej o sieci a także na braku jasno sprecyzowanych uregulowań prawnych określających warunki inwestowania na terenach objętych N2000.
Zdaniem Makles-Mierzejewskiej Ministerstwo Środowiska powinno rozpocząć szeroko zakrojoną kampanię na rzecz Natury 2000, poprzez którą promowana będzie polska przyroda a także korzyści społeczne, jakie niesie ze sobą realizacja projektu. To pomogłoby zmienić nastawienie społeczeństwa do sieci N2000.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj