Jak zmierzyć „kapitał społeczny” firmy?

dodano: 
07.11.2005
komentarzy: 
0

O wpływie zaangażowania społecznego na wizerunek firm w Polsce i w Wielkiej Brytanii pisze Rzeczpospolita. Autorka odnosi się do wyników badań przeprowadzonych przez firmy Young & Rubicam Brands i GoodBrand & Co. Firmy te opracowały metodę liczenia „kapitału społecznego” i przy użyciu specjalnych ankiet przeprowadziły badanie dotyczące postrzegania społecznego firm.
W Polsce oprócz instytucji charytatywnych za najbardziej zaangażowane społecznie zostały uznane Nivea, Wedel i Winiary. W Wielkiej Brytanii były to Tesco, Boots i The Body Shop. Rezultaty badań tłumaczy Jim Williams z Young & Rubicam: „W obu krajach ludzie wymieniają firmy czy marki, które są najbliżej nich, które oddziałują bezpośrednio na ich życie i które ich zdaniem odgrywają dużą rolę w społeczeństwie”. Badania wykazały również wyraźny związek pomiędzy oceną danej marki jako odpowiedzialnej społecznie a preferencją tej marki podczas zakupów.

Źródło:

Rzeczpospolita, Na dobroci można zyskać, Aleksandra Biały, 07.11.05, s. B2
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin