niedziela, 21 lipca, 2024
Strona głównaAktualnościJak zyskać na odpowiedzialności?

Jak zyskać na odpowiedzialności?

Jakie korzyści płyną z działań CSR-owych? Czy społeczna odpowiedzialność w ogóle się opłaca? Te i inne pytania padły podczas spotkania zorganizowanego przez Francuską Izbę Przemysłowo-Handlową w Polsce (CCIFP).

O przykładach dobrych praktyk we współpracy przedsiębiorstw społecznych i biznesu opowiadali: Rafał Rudzki z PwC, Robert Sroka z Crido Taxand, Katarzyna Nowak z Hotelu Orbis i Maciej Balcerzak z Orange Polska.

Zdaniem Katarzyny Nowak społeczna odpowiedzialność biznesu polega na minimalizacji ryzyka działalności biznesowej. „To nie jest działalność filantropijna. Działania operacyjne, które prowadzimy muszą być wpisane w codzienne działania firmy”. Maciej Balcerzak zauważył, że dość powszechne skojarzenie CSR-u z bezinteresowną pomocą wynika z tego, że działania społeczne nie wspierają strategii biznesowej firmy. „Naszym celem była redukcja kosztów związanych z wodą i energią. Dzięki wprowadzeniu odpowiednich rozwiązań wsparliśmy środowisko, ale przede wszystkim zaoszczędziliśmy prawie 3 mln złotych na wodę” – dodaje Nowak.

Podczas spotkania prelegenci zastanawiali się także, czy CSR ma coś wspólnego z public relations. Zdania w tej kwestii były podzielone. Według Balcerzaka CSR wpływa na wizerunek, ale tworzenie wizerunku nie może być jego głównym celem. Robert Sroka dodał, że firmy wdrażające odpowiedzialność biznesu są wiarygodniejsze dla potencjalnych klientów. „Warto pamiętać, że CSR wziął się z kryzysu. Ważnym sprawdzianem dla wielu firm jest umiejętność wychodzenia z trudnych sytuacji. Praktyka CSR tego uczy” – zaznacza Balcerzak.

Jaka przyszłość czeka CSR? Wszyscy rozmówcy zgodnie przyznają, że społeczna odpowiedzialność biznesu póki co jest wdrażania w większych firmach. Rafał Rudzki podkreślił, że te działania powinny się także koncentrować wokół średnich i małych przedsiębiorstw: „W tym celu warto angażować zewnętrznych interesariuszy. Niedawno część unijnych środków zostało przeznaczoych na budowanie CSR-u w mniejszych firmach.” (mw)

 

 


CSR – społeczna odpowiedzialność biznesu sprawdź moduł kursu internetowego Akademii PRoto


 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj