niedziela, 29 czerwca, 2025
Strona głównaAktualnościJaki szef, taka firma?

Jaki szef, taka firma?

Firma doradcza PLEON zainicjowała badanie opinii na temat wpływu osoby szefa na reputację i wartość firmy. Z przeprowadzonej analizy wynika, że prezes lub dyrektor ma – w społecznym odczuciu – bardzo znaczący wpływ, nie tylko na reputację, ale i wartość finansową firmy.
Polacy niemal powszechnie postrzegają znaczenie szefów zarówno na reputację firmy (92%), jak i na jej wartość (86%). Przy czym w zdecydowany sposób mówiło o tym w pierwszym przypadku aż 58% osób. Jeśli uzyskane wyniki analizować łącznie, to okaże się, że aż 84% społeczeństwa przeświadczone jest o wpływie osoby szefa zarówno na reputację, jak i na wartość firmy.
Wśród ogółu badanych 40% oceniło, że szef firmy stanowi 40% lub więcej wartości firmy. Najwyższą wartość prezesa bądź dyrektora wskazywały osoby zdecydowanie potwierdzające wpływ tej postaci na wartość przedsiębiorstwa – aż 60% uznało, że wynosi 40% lub więcej. Badanie było zrealizowane 28 września i 3 października 2006 roku metodą bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych (face to face) w domu respondenta. Za realizację terenową badania odpowiadał TNS-OBOP. W badaniu wzięło udział 1005 osób stanowiących reprezentatywną losową próbę mieszkańców Polski powyżej 15 roku życia. (kk)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj