Czy content marketing może obejść się bez tworzenia treści? Jak czytamy na stronie theguardian.com, odpowiedź brzmi: nie. Jest jednak i dobra wiadomość: promowanie i tworzenie własnych treści nie wymaga dużych środków.
Serwis theguardian.com wymienia narzędzia internetowe, które mogą pomóc w tworzeniu i dostosowywaniu treści do zainteresowań odbiorców. Jeśli dana firma nie posiada osób zajmujących się tworzeniem materiałów, ich przygotowanie może zlecić freelancerowi za pośrednictwem serwisu Contently. W przypadku zbierania i redystrybucji materiałów, które mogą być ciekawe dla naszych odbiorców, można skorzystać z platform takich jak Scribit, NewsCred i OpenTopic.
Treści można również pozyskiwać dzięki współpracy z innymi firmami. Widzimy, jak rozwija się ekosystem, oparty na kreatywnej współpracy między przedsiębiorstwami nie będącymi konkurencją, wraz ze wzrostem liczby marek i małych firm korzystających z content marketingu” – czytamy.
Dodatkowym źródłem treści są także serwisy społecznościowe. Użytkownicy platformy Storify mogą łatwo sprawdzić, jakie treści są najbardziej popularne w mediach społecznościowych (zarówno wpisy jak i zdjęcia), wykorzystać je przy tworzeniu swoich materiałów i następnie publikować je w dowolnym miejscu w sieci. (ks)
Sprawdź szkolenie – Content marketing – 24 LIPCA – ostatni dzwonek na zapis!


