niedziela, 14 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościJakie pułapki czyhają w content marketingu?

Jakie pułapki czyhają w content marketingu?

Content marketing, czyli tzw. marketing treści, to przede wszystkim strategia komunikacji!

Polega na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści, które zainteresują ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców.

Marketing treści, w odróżnieniu od tradycyjnych form marketingu opierających się na jednostronnym przekazie reklamowym, bazuje na budowaniu długotrwałych relacji z odbiorcą poprzez interakcję i zaangażowanie obu stron.

Istnieje cały wachlarz narzędzi, dzięki którym content marketing dociera, są to m.in.: social media, prasa, magazyny firmowe, blogi firmowe, strony internetowe, white papers czy newslettery.

Dziś przedstawiamy 4 największe pułapki, jakie czyhają na marketerów:

1. Niewłaściwe treści – Nie trać czasu na przygotowanie nietrafionego contentu. Jeżeli treści są zbyt ogólne i nie wystarczająco adekwatne do potrzeb konkretnego rodzaju klientów, to tylko wpłynie niekorzystnie na Twoją markę. Klienci stracą do Ciebie zaufanie i następnym razem poszukają innej firmy.

2. Nie dość wysoka jakość – Wytwarzając słabe merytorycznie treści nie pozyskasz klientów. Nie wystarczy przygotować content. Twój content musi być wartościowy dla Twojego klienta.

3. Nieregularna aktywność – Dobra sprzedaż wymaga planowania i stałych zasobów. Nieregularne wpisy na blogu, brak codziennej obecności w mediach społecznościowych i publikowania newsletterów spowodują, że zwyczajnie stracisz klientów. Powinieneś być stale widoczny w sieci.

4. Brak cierpliwości – content marketing to długofalowa inwestycja, a nie krótki strzał. Nie zniechęcaj się. Nie pozwalaj sobie na przerwy w dostarczaniu contentu. Dostarczaj codziennie wartościowe treści i udostępniaj je w odpowiednich miejscach. Za tym pójdą rezultaty.

Jakie jeszcze pułapki można spotkać content marketingu? Jak budować jego strategię? Jak nawiązywać i utrzymywać relacje z klientami? Na te i wiele innych pytań odpowiem w trakcie szkolenia „Content marketing, czyli „być albo nie być” twojej marki”, już 14.11 w Warszawie!

Poznaj szczegóły szkolenia.

Zapisz się już teraz!

Zapraszam
Monika Walczak

Monika Walczak jest wykładowcą Akademii PRotowww.akademiaproto.pl

Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.

W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.

Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.

W ofercie Akademii mamy także szkolenia „szyte na miarę” – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj