W dodatku do Pulsu Biznesu – Auto – można przeczytać artykuł dotyczący brandingu floty firmowej. Autor artykułu Maciej Jaworski przedstawia najważniejsze aspekty oznakowania służbowych samochodów. Branding flotowy może być nie tylko formą komunikowania się z klientami, ale i metodą reklamy usługi lub produktu. Zgodnie ze słowami Marka Balawejdera, dyrektora departamentu marketingu i PR w Raiffeisen-Leasing Polska, flotą firmową zarządzają jednostki wyłonione ze struktury organizacji oraz zewnętrzne instytucje.
Istotnymi elementami tego rodzaju działań wizerunkowych są m.in.: dostosowanie oznakowania pojazdu firmowego do rodzaju działalności przedsiębiorstwa i odpowiedni dobór miejsc na powierzchni samochodu, które mają być oznakowane. Nie bez znaczenia jest też różnorodne oznakowanie floty. Inaczej powinien wyglądać samochód dostawczy, a inaczej ten, którym porusza się kadra zarządzająca. Jerzy Kalinowski, ekspert ds. transportu PTK Centertel, wskazuje na różne cele, którym służy oznakowanie samochodu. Są nimi np.: „(…) utrwalanie znajomości marki lub akcentowanie pewnych cech produktu, oraz zamierzenia krótkofalowe, m.in. przeprowadzenie akcji promocyjnej.
W każdym przypadku cechą dobrego brandowania jest jego spójność z celami marketingowymi i PR firmy. Jak zauważa Marek Balawejder, warto pamiętać o umieszczeniu na pojazdach logo wraz z krótką notatką o metodzie kontaktu (numer infolinii, adres strony internetowej). Przekaz umieszczony na pojazdach danej firmy powinien być wyraźny i atrakcyjny. (jk)