Puls Biznesu zamieszcza wywiad z Johnem Ormem, dyrektorem rozwojowym sieci agencji PR Porter Novelli. Rozmówca mówił o tym, iż w polskiej branży public relations, jak również w postrzeganiu naszego kraju za granicą w ostatnich latach, nastąpiły korzystne zmiany. Zdaniem Orme’a obecnie „ (…)stawia się (u nas – przyp.red.) na promowanie kompleksowych usług (…)”, a tego właśnie oczekują zachodnie korporacje, które „(…) coraz chętniej patrzą w stronę Polski”.
W public relations – zdaniem rozmówcy – należy zachowywać się elastycznie i wykorzystywać wszelkie możliwe kanały przekazu, które mogłyby sprawdzić się w danych warunkach. Orme wskazuje na zmiany, jakie nastąpiły w branży w związku z zastosowaniem internetu, a co za tym idzie – blogów i czatów. Za pomocą tych kanałów obecnie znacznie łatwiej i skuteczniej można nie tylko wykreować dobry wizerunek danej firmy, ale i zupełnie ją zniszczyć.
Rozmówca zwraca również uwagę na duże znaczenie, jakie ma szybka reakcja firmy w sytuacjach kryzysowych, a także podczas prowadzonych przeciwko niej negatywnych kampanii. Jak mówi „(…) rolą specjalistów od PR jest wychodzenie do ludzi niezadowolonych”. Kluczem komunikacji z ludźmi jest zdaniem Orme’a zrozumienie, czego chce dana grupa i znalezienie odpowiedniej drogi po to, by przekazać konstruktywnie daną informację. (jk)


