Justyna Piesiewicz: 2012? Chcieli dobrze, ale wyszło, jak wyszło

dodano: 
14.12.2012
komentarzy: 
0

Dobiegający końca 2012 r. był pełen wyzwań dla nas, osób odpowiadających za komunikację i PR, oraz dla biznesu i otaczającego go świata. Nie zabrakło wydarzeń zaskakujących i utwierdzających wszystkich w przekonaniu: „jak zawsze - chcieli dobrze, ale wyszło jak wyszło…”. Zaś wizerunek Polski miał tygodnie, a nawet miesiące swojej chwały, dzięki Euro 2012. Niestety wydarzenie jednego dnia – zamrożona toaleta w pociągu – zaprzepaściło ten sukces.

Na pewno ten rok wpłynął na wzmocnienie roli komunikacji wewnętrznej i budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy, a także działań w mediach społecznościowych. Aczkolwiek nadal działania związane z PR-em czy komunikacją w biznesie nie były docenianie przez decydentów, którzy zamiast robić wszystko, aby podtrzymać lub wzmocnić swój wizerunek, redukowali budżety w pierwszej kolejności, obcinając w ten sposób „gałęzie na których siedzą”.

Mam nadzieję, że 2013 r. przyniesie więcej pozytywnych zmian na rynku PR, ale niestety droga do poziomu, jaki jest na świecie, jest jeszcze długa i wymaga dużych zmian w systemie edukacji i samym podejściu do PR. Niestety w wielu szkołach wyższych PR wykładany jest przez teoretyków, a na studiach MBA praktycznie nie mówi się o komunikacji, która jest przecież kluczowa w biznesie. Pozostaje jeszcze edukacja liderów i decydentów, co do roli, jaką odgrywa PR w rozwoju firmy, jak prawidłowo należy przeprowadzać zmiany w organizacji, jak angażować pracowników, aby byli efektywni, a co najważniejsze, że osoby odpowiedzialne za PR/komunikację nie powinny być jedynie wykonawcami, ale przede wszystkim współtwórcami i współrealizatorami strategii organizacji, że nie najważniejsze jest „lekkie pióro” i znajomość rynku mediów, ale wiedza o tym jak funkcjonuje rynek i branża w jakiej firma działa.

Chciałabym, aby 2013 r, przyniósł zwiększenie budżetów na działania komunikacyjne i tak, jak wspomniałam, zmianę podejścia liderów do naszego zawodu, abyśmy już nie słyszeli „niestety nie mamy budżetu – jest kryzys”, ale - „działajmy – znajdziemy budżet”, czego Państwu i sobie życzę.

Justyna Piesiewicz, Prezes Zarządu, IABC/Poland

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin