Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
0:00
-:--
1x
Szybkość odtwarzania
0.5
0.6
0.7
0.8
0.9
1
1.1
1.2
1.3
1.5
2
Kampania edukacyjna Krajowego Centrum ds. AIDS #mamczasrozmawiac. 17 listopada 2017 roku rozpoczęła się kampania edukacyjna krajowego centrum ds. aids zatytułowana „mam czas rozmawiać”. tego samego dnia rozpoczął się też europejski tydzień testowania na hiv. co roku w polsce odnotowuje się około 1200 zakażeń hiv, ale liczba niezdiagnozowanych przypadków może być jeszcze większa. jedna trzecia chorych to osoby poniżej 30 roku życia, jednak wzrasta też liczba osób w wieku 50+, u których wykryto wirusa. główną przyczyną tak wysokiej liczby zakażeń jest fakt, że wiele osób nie potrafi rozmawiać ze swoimi partnerami seksualnymi o tematach trudnych, takich jak choroby przenoszone drogą płciową. inne powody to brak podstawowej wiedzy, bądź czerpanie informacji z mało wiarygodnych źródeł. „kampania »mam czas rozmawiać (#mamczasrozmawiac)« powstała, by stać się inspiracją do dialogu międzypokoleniowego. rozmowa o zdrowiu z rodzicami, dziadkami, dziećmi czy wnukami może przynieść korzyści edukacyjne wszystkim – zarówno młodszym, jak i starszym. zwłaszcza, kiedy za dobrymi chęciami idzie rzetelna wiedza” – mówi anna marzec-bogusławska, dyrektor krajowego centrum ds. aids. „jeśli matka podejmie z córką dialog o bezpieczniejszych zachowaniach, a syn przestrzeże wyjeżdżającego do sanatorium ojca, że wiek nie chroni przed chorobami przenoszonymi drogą płciową, być może uda się ograniczyć liczbę zakażeń w populacji. to podstawowe założenie i zarazem cel kampanii” – tłumaczy. w ramach akcji #mamczasrozmawiac, wyemitowane zostaną spoty reklamowe w telewizji, komunikacji publicznej, placówkach medycznych, uczelniach wyższych oraz na portalach informacyjnych. twórcy kampanii mają też na celu dotarcie do ludzi młodych, w związku z czym elementem akcji będą też działania w mediach społecznościowych m.in. na facebooku i instagramie. kampania przypomina również o profilaktycznym teście na wykrycie zakażenia hiv, który można wykonać w punktach konsultacyjno-diagnostycznych. takie badanie jest całkowicie anonimowe, bezpłatne i niewymagane jest żadne skierowanie. lista placówek dostępna jest na stronie „w polsce anonimowy i bezpłatny test w kierunku hiv można wykonać przez cały rok, jednak takie akcje, jak organizowany przed światowym dniem aids europejski tydzień testowania na hiv, są również bardzo istotne, ponieważ przypominają o problemie zakażeń przenoszonych drogą płciową i konieczności poznania własnego statusu serologicznego. wczesne wykrycie zakażenia i szybkie wdrożenie specjalistycznego leczenia jest bardzo istotne zarówno dla pacjenta, jak i dla zdrowia całego społeczeństwa” – przekonuje anna marzec-bogusławska. oficjalna strona kampanii: kampanię realizuje agencja alfa communications. (jg).
17 listopada 2017 roku rozpoczęła się kampania edukacyjna Krajowego Centrum ds. AIDS zatytułowana „Mam czas rozmawiać”. Tego samego dnia rozpoczął się też Europejski Tydzień Testowania na HIV.
Co roku w Polsce odnotowuje się około 1200 zakażeń HIV, ale liczba niezdiagnozowanych przypadków może być jeszcze większa. Jedna trzecia chorych to osoby poniżej 30 roku życia, jednak wzrasta też liczba osób w wieku 50+, u których wykryto wirusa.
Główną przyczyną tak wysokiej liczby zakażeń jest fakt, że wiele osób nie potrafi rozmawiać ze swoimi partnerami seksualnymi o tematach trudnych, takich jak choroby przenoszone drogą płciową. Inne powody to brak podstawowej wiedzy, bądź czerpanie informacji z mało wiarygodnych źródeł.
„Kampania »Mam czas rozmawiać (#mamczasrozmawiac)« powstała, by stać się inspiracją do dialogu międzypokoleniowego. Rozmowa o zdrowiu z rodzicami, dziadkami, dziećmi czy wnukami może przynieść korzyści edukacyjne wszystkim – zarówno młodszym, jak i starszym. Zwłaszcza, kiedy za dobrymi chęciami idzie rzetelna wiedza” – mówi Anna Marzec-Bogusławska, dyrektor Krajowego Centrum ds. AIDS. „Jeśli matka podejmie z córką dialog o bezpieczniejszych zachowaniach, a syn przestrzeże wyjeżdżającego do sanatorium ojca, że wiek nie chroni przed chorobami przenoszonymi drogą płciową, być może uda się ograniczyć liczbę zakażeń w populacji. To podstawowe założenie i zarazem cel kampanii” – tłumaczy.
W ramach akcji #mamczasrozmawiac, wyemitowane zostaną spoty reklamowe w telewizji, komunikacji publicznej, placówkach medycznych, uczelniach wyższych oraz na portalach informacyjnych. Twórcy kampanii mają też na celu dotarcie do ludzi młodych, w związku z czym elementem akcji będą też działania w mediach społecznościowych m.in. na Facebooku i Instagramie.
Kampania przypomina również o profilaktycznym teście na wykrycie zakażenia HIV, który można wykonać w punktach konsultacyjno-diagnostycznych. Takie badanie jest całkowicie anonimowe, bezpłatne i niewymagane jest żadne skierowanie. Lista placówek dostępna jest na stronie http://aids.gov.pl/pkd.
„W Polsce anonimowy i bezpłatny test w kierunku HIV można wykonać przez cały rok, jednak takie akcje, jak organizowany przed Światowym Dniem AIDS Europejski Tydzień Testowania na HIV, są również bardzo istotne, ponieważ przypominają o problemie zakażeń przenoszonych drogą płciową i konieczności poznania własnego statusu serologicznego. Wczesne wykrycie zakażenia i szybkie wdrożenie specjalistycznego leczenia jest bardzo istotne zarówno dla pacjenta, jak i dla zdrowia całego społeczeństwa” – przekonuje Anna Marzec-Bogusławska.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności
Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
Kampania edukacyjna Krajowego Centrum ds. AIDS #mamczasrozmawiac. 17 listopada 2017 roku rozpoczęła się kampania edukacyjna krajowego centrum ds. aids zatytułowana „mam czas rozmawiać”. tego samego dnia rozpoczął się też europejski tydzień testowania na hiv. co roku w polsce odnotowuje się około 1200 zakażeń hiv, ale liczba niezdiagnozowanych przypadków może być jeszcze większa. jedna trzecia chorych to osoby poniżej 30 roku życia, jednak wzrasta też liczba osób w wieku 50+, u których wykryto wirusa. główną przyczyną tak wysokiej liczby zakażeń jest fakt, że wiele osób nie potrafi rozmawiać ze swoimi partnerami seksualnymi o tematach trudnych, takich jak choroby przenoszone drogą płciową. inne powody to brak podstawowej wiedzy, bądź czerpanie informacji z mało wiarygodnych źródeł. „kampania »mam czas rozmawiać (#mamczasrozmawiac)« powstała, by stać się inspiracją do dialogu międzypokoleniowego. rozmowa o zdrowiu z rodzicami, dziadkami, dziećmi czy wnukami może przynieść korzyści edukacyjne wszystkim – zarówno młodszym, jak i starszym. zwłaszcza, kiedy za dobrymi chęciami idzie rzetelna wiedza” – mówi anna marzec-bogusławska, dyrektor krajowego centrum ds. aids. „jeśli matka podejmie z córką dialog o bezpieczniejszych zachowaniach, a syn przestrzeże wyjeżdżającego do sanatorium ojca, że wiek nie chroni przed chorobami przenoszonymi drogą płciową, być może uda się ograniczyć liczbę zakażeń w populacji. to podstawowe założenie i zarazem cel kampanii” – tłumaczy. w ramach akcji #mamczasrozmawiac, wyemitowane zostaną spoty reklamowe w telewizji, komunikacji publicznej, placówkach medycznych, uczelniach wyższych oraz na portalach informacyjnych. twórcy kampanii mają też na celu dotarcie do ludzi młodych, w związku z czym elementem akcji będą też działania w mediach społecznościowych m.in. na facebooku i instagramie. kampania przypomina również o profilaktycznym teście na wykrycie zakażenia hiv, który można wykonać w punktach konsultacyjno-diagnostycznych. takie badanie jest całkowicie anonimowe, bezpłatne i niewymagane jest żadne skierowanie. lista placówek dostępna jest na stronie „w polsce anonimowy i bezpłatny test w kierunku hiv można wykonać przez cały rok, jednak takie akcje, jak organizowany przed światowym dniem aids europejski tydzień testowania na hiv, są również bardzo istotne, ponieważ przypominają o problemie zakażeń przenoszonych drogą płciową i konieczności poznania własnego statusu serologicznego. wczesne wykrycie zakażenia i szybkie wdrożenie specjalistycznego leczenia jest bardzo istotne zarówno dla pacjenta, jak i dla zdrowia całego społeczeństwa” – przekonuje anna marzec-bogusławska. oficjalna strona kampanii: kampanię realizuje agencja alfa communications. (jg).