Kampania promocyjna miast powinna odpowiadać na potrzeby samorządów

dodano: 
23.07.2014
komentarzy: 
0

Zdaniem Magdaleny Czai, prezes San Markos, samorządy zmieniają podejście do marketingu miejsc i regionów. Te coraz częściej zdają sobie sprawę, że ciekawie przygoto­wana kampania jest dla regionu wizytówką w kraju, jak i na świecie – czytamy w magazynie Home&Market.

Z tego względu władze miast przykładają większą wagę nie tylko do doświadczenia agencji wykonujących zamówienia, ale zwracają też uwagę na kre­atywność i spójności oferowanych roz­wiązań. „Poza tym, po stronie wielu samorządów naprawdę pracują fachowcy, którzy mają nad wykonawcami zasadniczą przewagę - są związani z miejscem, w którym żyją i zależy im na efekcie wspólnej pracy” – zauważa Czaja.  Jednocześnie dodaje, że dobrze zrealizowane kampanie - tak jak te dla Poznania lub Wrocławia - są dodatkową mobilizacją dla władz regionu w podjęciu decyzji o za­istnieniu w świadomości społeczeństwa, jako miejsca, które jest warte odwiedze­nia.

Dobrze przygotowana kampania powinna „być odpowiedzią na potrzeby samorządów” oraz „kierowa­na do odpowiedniej gruby docelowej” – czytamy dalej. A co z monitorowaniem skuteczności działań promocyjnych? W teorii sprawa badania sku­teczności wydaje się prosta. „Należy odpowiednio zdefiniować cel danego działania (według zasady SMART) i po jego realizacji, za pomocą odpowied­nich wskaźników, sprawdzić czy został on osiągnięty (skuteczność) oraz jakimi nakładami (efektywność)” – wylicza Adam Mikołajczyk, prezes zarządu Fundacji Best Place. W dłuższej perspektywie ważne jest monitorowanie wizerunku marki, miej­sca poprzez badania trackingowe i od­powiednie wskaźniki. „Jednak mierzenie działań przysparza jednostkom samo­rządu terytorialnego wiele problemów i staje się wodą na młyn dla przeciwni­ków wydawania pieniędzy na działania promocyjne” – zauważa Mikołajczyk. (mw)

Źródło:

Home&Market, Marketing miejsc wspiera rozwój miast i regionów, Luiza Rosłon, 01.07.2014
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin