Centralna Komisja Egzaminacyjna wydała 113 mln zł. na kampanię promującą matematykę. Tymczasem okazuję się, że w spocie telewizyjnym pojawił się błędny wzór – informuje internetowe wydanie Rzeczpospolitej.
W drugiej połowie lutego w telewizyjnych blokach reklamowych mogliśmy oglądać żeglarkę Martę Sziłajtis-Obiegło, która samotnie opłynęła świat. Żeglarka przedstawia wzór, dzięki któremu może bezpiecznie spać, aby nie rozbić jachtu.
Na łamach Rzeczpospolitej wzór krytykuje doc. Lech Mankiewicz z Centrum Fizyki Teoretycznej PAN. Jego zdaniem zawiera on błąd. Mieszane uczucia ma również sama Sziłajtis-Obiegło. Okazuje się, że agencja odpowiedzialna za reklamę postanowiła uprościć wzór tak, by był bardziej przystępny dla uczniów.
„Celem kampanii jest zachęcać do matematyki, a nie trafiać w kompleksy i utwierdzać w przekonaniu, że jest trudna. Próbowaliśmy znaleźć kompromis między treścią matematyczną a atrakcyjnością wizualną.” – mówi Maciej Niedźwiecki z agencji DDB.
Kampania społeczna potrwa do końca kwietnia. Koszty reklamy – w sumie ok. 113 mln zł – zostaną pokryte ze środków unijnych, przeznaczonych na przygotowanie egzaminu. (bs)