Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
czwartek, 3 lipca, 2025
Strona głównaAktualnościKampania źle obliczona

Kampania źle obliczona

Centralna Komisja Egzaminacyjna wydała 113 mln zł. na kampanię promującą matematykę. Tymczasem okazuję się, że w spocie telewizyjnym pojawił się błędny wzór – informuje internetowe wydanie Rzeczpospolitej.

W drugiej połowie lutego w telewizyjnych blokach reklamowych mogliśmy oglądać żeglarkę Martę Sziłajtis-Obiegło, która samotnie opłynęła świat. Żeglarka przedstawia wzór, dzięki któremu może bezpiecznie spać, aby nie rozbić jachtu.

Na łamach Rzeczpospolitej wzór krytykuje doc. Lech Mankiewicz z Centrum Fizyki Teoretycznej PAN. Jego zdaniem zawiera on błąd. Mieszane uczucia ma również sama Sziłajtis-Obiegło. Okazuje się, że agencja odpowiedzialna za reklamę postanowiła uprościć wzór tak, by był bardziej przystępny dla uczniów.

„Celem kampanii jest zachęcać do matematyki, a nie trafiać w kompleksy i utwierdzać w przekonaniu, że jest trudna. Próbowaliśmy znaleźć kompromis między treścią matematyczną a atrakcyjnością wizualną.” – mówi Maciej Niedźwiecki z agencji DDB.

Kampania społeczna potrwa do końca kwietnia. Koszty reklamy – w sumie ok. 113 mln zł – zostaną pokryte ze środków unijnych, przeznaczonych na przygotowanie egzaminu. (bs)

Czytaj więcej

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
Wybierz i posłuchaj