Związek Miast Polskich organizuje dla swoich członków „Przegląd kampanii informacyjnych miast”. Jego celem jest wyróżnienie najbardziej profesjonalnie przeprowadzonych kampanii promocyjnych. W Przeglądzie mają zostać zebrane i przedstawione takie działania podjęte przez miasta, które wpłynęły na pożądane zachowania społeczności lokalnych oraz innych użytkowników miasta. Wyniki Przeglądu połączone z prezentacją nadesłanych do biura Związku ulotek, plakatów, ogłoszeń itp. materiałów, związanych z przeprowadzoną kampanią, będzie można poznać podczas IV Kongresu Miast Polskich, który odbędzie się 28 czerwca w Poznaniu.
Zgłoszona kampania powinna być związana z konkretnym problemem lokalnym. Niezbędnym warunkiem jest to, aby była już zrealizowana lub w trakcie realizacji przez władze miejskie lub na ich zlecenie. Musi być adresowana do konkretnej grupy odbiorców. Aby wziąć udział w Przeglądzie, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny na stronach www.miasta-polskie.pl, gdzie zamieszczone są także szczegółowe informacje dla zainteresowanych. Termin zgłoszeń upływa 30 kwietnia. Związek pozyskał do współpracy przy organizacji Przeglądu firmę AMS, jednego z udziałowców rynku outdoorowego w Polsce.