Kampanii społecznych będzie coraz więcej

dodano: 
17.05.2006
komentarzy: 
0

Press zamieszcza obszerny artykuł poświęcony społecznej odpowiedzialności biznesu i kampaniom społecznym przeprowadzanym przez firmy. „Firmy dostrzegają zalety działań w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu. Dlatego kampanii społecznych będzie coraz więcej” – czytamy w artykule.
Z badań przeprowadzonych przez Bank Światowy w 2005 roku w Polsce wynika, że 80% polskich menedżerów postrzega społeczną odpowiedzialność biznesu przede wszystkim jako działanie etyczne. Konrad Romaniuk z Forum Odpowiedzialnego Biznesu komentuje: „W Polsce CSR stał się popularny dopiero w ostatnich latach”.
Piotr Czarnowski, prezes First Public Relations, mówi, że w tym roku wszyscy klienci jego agencji zwrócili się z prośbą o przygotowanie kampanii społecznych, a jeszcze trzy lata temu nikt nie był tym zainteresowany. „Na dobrze wymyślonej kampanii społecznej mogą zyskać oczywiście nie tylko ci, dla których jest ona stworzona, ale także jej organizatorzy” – czytamy w artykule. Biorąc pod uwagę, że część konsumentów podczas zakupów zwraca szczególną uwagę na to, czy firma prowadzi działania prospołeczne, CSR może dać przewagę konkurencyjną. Koszt przeprowadzenia średniej kampanii społecznej to około 150-200 tys. złotych.
Trzeba pamiętać, żeby przed rozpoczęciem kampanii przeprowadzić dokładne badania dotyczące danego problemu społecznego. Sama kampania może zostać przeprowadzona przez dział PR firmy lub na jej zlecenie przez agencję PR, organizację pozarządową lub specjalnie stworzoną fundację.

Źródło:

Press, Wrażliwy biznes, Paweł Sierpiński, 15.05.06, s. 106
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin