Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Kanadyjczycy bez dostępu do informacji na Facebooku i Instagramie? 22 czerwca 2023 roku meta poinformowała o zabraniu kanadyjczykom dostępu do wiadomości na instagramie i facebooku – informuje cbc.ca. jak informuje źródło, zmiana nie będzie natychmiastowa i wiąże się z wejściem w życie ustawy c-18 o wiadomościach online. „wielokrotnie informowaliśmy, że w celu zapewnienia zgodności z ustawą c-18 treści z serwisów informacyjnych, w tym wydawców i nadawców wiadomości, nie będą już dostępne dla osób korzystających z naszych platform w kanadzie” – poinformowała meta w oświadczeniu dla mediów. departament dziedzictwa kanady przygotowuje obecnie projekt przepisów określających zastosowanie ustawy i zapewni wytyczne dotyczące jej wdrażania, co zajmie ok. pół roku – czytamy. meta podkreśla, że zmiany dotyczące treści informacyjnych nie wpłyną w żaden inny sposób na produkty i usługi mety w kanadzie. „fakt, że ci internetowi giganci wolą odciąć kanadyjczykom dostęp do lokalnych wiadomości niż płacić sprawiedliwy udział, jest prawdziwym problemem” – komentuje premier kanady, justin trudeau. rząd federalny kanady wprowadził ustawę c-18 w kwietniu 2022 w celu zmuszenia takich firm technologicznych jak meta czy google do wynagradzania wydawców wiadomości za korzystanie z ich treści – przypomina źródło. jeśli dobrowolne porozumienie nie zostanie osiągnięte, firmy informacyjne mogą zainicjować obowiązkowy proces negocjacji i udać się do kanadyjskiej komisji radiowo-telewizyjnej i telekomunikacyjnej w celu uzyskania wiążącej decyzji. (zd).
22 czerwca 2023 roku Meta poinformowała o zabraniu Kanadyjczykom dostępu do wiadomości na Instagramie i Facebooku – informuje cbc.ca.
Jak informuje źródło, zmiana nie będzie natychmiastowa i wiąże się z wejściem w życie ustawy C-18 o wiadomościach online.
„Wielokrotnie informowaliśmy, że w celu zapewnienia zgodności z ustawą C-18 treści z serwisów informacyjnych, w tym wydawców i nadawców wiadomości, nie będą już dostępne dla osób korzystających z naszych platform w Kanadzie” – poinformowała Meta w oświadczeniu dla mediów.
Departament Dziedzictwa Kanady przygotowuje obecnie projekt przepisów określających zastosowanie ustawy i zapewni wytyczne dotyczące jej wdrażania, co zajmie ok. pół roku – czytamy.
Meta podkreśla, że zmiany dotyczące treści informacyjnych nie wpłyną w żaden inny sposób na produkty i usługi Mety w Kanadzie.
„Fakt, że ci internetowi giganci wolą odciąć Kanadyjczykom dostęp do lokalnych wiadomości niż płacić sprawiedliwy udział, jest prawdziwym problemem” – komentuje premier Kanady, Justin Trudeau.
Rząd federalny Kanady wprowadził ustawę C-18 w kwietniu 2022 w celu zmuszenia takich firm technologicznych jak Meta czy Google do wynagradzania wydawców wiadomości za korzystanie z ich treści – przypomina źródło.
Jeśli dobrowolne porozumienie nie zostanie osiągnięte, firmy informacyjne mogą zainicjować obowiązkowy proces negocjacji i udać się do Kanadyjskiej Komisji Radiowo-Telewizyjnej i Telekomunikacyjnej w celu uzyskania wiążącej decyzji. (zd)