Na antenę TVN24 powrócił temat kampanii wyborczych. Dr Wojciech Jabłoński, specjalista ds. marketingu politycznego, mówił dla „Magazynu 24 godziny” o tym, jak prezentują się w mediach kandydaci na prezydenta Warszawy. Joanna Heidtman, psycholog z Uniwersytetu Jagiellońskiego, omówiła z kolei typy osobowości, jakie prezentują kandydaci.
Do wizerunkowo słabych stron Kazimierza Marcinkiewicza Jabłoński zaliczył partyjne powiązania, od których kandydatowi PiS-u trudno się oderwać, jak również brak pochodzenia z Warszawy. Do pozytywnych cech wizerunkowych Marcinkiewicza Jabłoński zaliczył dobre komunikowanie się z mediami, a także kapitał PR odziedziczony po rządach na stanowisku premiera. Hanna Gronkiewicz – Waltz zdaniem specjalisty ma mniej doświadczenia w kontaktach z mediami niż jej rywal, powinna również bardziej wyraziście prezentować różnice, jakie dzielą ją od Marcinkiewicza.
Zgodnie z wypowiedzią Heidtman, Marcinkiewicz stanowi typ osobowości zwany „perfekcjonistą – analitykiem”. Są to osoby bardzo dokładne, świetnie zorganizowane i systematyczne. Do podjęcia decyzji potrzeba im jednak bardzo dużo czasu, którego, jak zaznacza Heidtman, często może brakować. Hanna Gronkiewicz – Waltz to z kolei typ „przywódcy – inspiratora”. Osoby o takiej osobowości zwykle lubią konkurować. Stawiają sobie i innym bardzo ambitne cele, lubią wyzwania, a także chętnie je podejmują. Ich słabe strony to za silne forsowanie swojego zdania, a także czasem zbyt duże wymagania stawiane zarówno sobie, jak i innym. (jk)