O nowatorskiej kampanii miasta, w której jako atut wykorzystano wizerunek ludzi związanych z miejscowością, pisze na łamach magazynu Brief Daniel Muc z Imago PR. Ruda Śląska nie ma „miejsc ikon”, przekonuje autor, dlatego właśnie zdecydowano się podstawić na kapitał ludzki, jako główny atut miejsca.
Co ciekawe, projekt oparty na wizerunku znanych i utożsamianych ze śląskim miastem ludzi był adresowany do lokalnej społeczności. Założeniem akcji – podkreśla Muc – było skłonienie mieszkańców do pozostania bądź zamieszkania w Rudzie Śląskiej.
Twarzami akcji zostali sportowcy z Rudy, tacy jak lekkoatletka Zuzanna Konieczny czy Mirosław Banasik – kapitan pierwszej na Śląsku drużyny futbolu amerykańskiego. W gronie ikon miasta znaleźli się także lokalni biznesmeni, artyści, jak również zwykli ludzie. Twarzą miasta została żona górnika i trzyletni chłopiec – reprezentant najmłodszego pokolenia rudzian, dla którego rodzinne miasto to przyszłość, przekonuje Munc.(ał)


