„Kaszlące” billboardy mają zniechęcić do palenia

dodano: 
17.01.2017
komentarzy: 
0

W Szwecji pojawiły się interaktywne billboardy, które zaczynają kaszleć, gdy w pobliżu znajdzie się palacz. Autorem nietypowej kampanii jest szwedzka sieć aptek „Apotek Hjärtat”. O szczegółach czytamy w serwisie rtm.com.

Według badań Światowej Organizacji Zdrowia i Amerykańskiego Instytutu Badań nad Rakiem koszt palenia papierosów to ponad bilion dolarów każdego roku. Pomysłodawcy akcji chcą zachęcić do rzucenia palenia. Uświadomić problem mają wspomniane billboardy wyposażone w czujniki dymu.

„Gdy w pobliżu znajdzie się osoba paląca, mężczyzna z billboardu zaczyna kaszleć, a po chwili na ekranie pojawiają się środki pomocne przy zrywaniu z nałogiem” - czytamy.

Co ciekawe, z raportu Rady Europejskiej (2012 rok) wynika, że  to właśnie Szwecja posiada najniższy wskaźnik osób palących spośród wszystkich europejskich państw (jedynie 13 proc.). Hjärtat jest drugą co do wielkości siecią aptek w kraju. (mw)

Źródło:

rtm.com, Swedish anti-cigarette billboard ‘coughs’ when smokers walk by (VIDEO), 12.01.2017
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin