Kawa, herbata, PR: fanpage z sukcesem

dodano: 
10.04.2014
komentarzy: 
0

W minioną środę 2 kwietnia w siedzibie ZFPR odbyło się kolejne spotkanie  z cyklu „Kawa, herbata, PR”. Tym razem zaproszeni goście rozmawiali o sztuce prowadzenia fanpage’a z sukcesem.

Pretekstem do organizacji wydarzenia był ranking najlepiej prowadzonych fanpage’ów agencyjnych magazynu Press, w którym spośród 15 wyróżnionych profili aż 13 należało do firm członkowskich ZFPR.

Julia Kozak, wiceprezes ZFPR, szefowa agencji FleishmanHillard, która moderowała dyskusję pytała swoich gości: Barbarę Labuddę, prezes zarządu Synertime, Marcina Firmantego, Online Community Managera, Synertime, Martę Kindeusz, PR Consultant Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants, Marlenę Żukowską, PR Consultant Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants, Lidię Piekarską, PR Manager, Telma Communications Agency i Katarzynę Pakułę, specjalistkę ds. mediów społecznościowych, Telma Communications Agency o to, jakie warunki muszą być spełnione, by z powodzeniem prowadzić fanpage.

Wszyscy goście zgodzili się, że niezbędnymi elementami są pomysł, strategia i… spojrzenie
z dystansu. Lidia Piekarska oraz Katarzyna Pakuła zwróciły uwagę, że dla fanów obok ciekawego contentu liczy się także możliwość poznania osób, które prowadzą fanpage. Przestrzegły jednocześnie, że czasem coś, co wydaje się prowadzącym stronę bardzo interesujące, nie spotyka się z podobnym zdaniem fanów, dlatego tak ważne jest, by podchodzić z dystansem do zamieszczanych treści. Marta Kindeusz i Marlena Żukowska przekonywały, że dzięki kreatywnemu językowi, posługiwaniu się multimedialnym przekazem i dobrym zdjęciom można podbić serca odbiorców. Barbara Labudda i Marcin Firmanty wskazali natomiast, że o sukcesie ich fanpage’a stanowi m.in. tworzenie bloków tematycznych i regularność pojawiających się wpisów.

Goście uznali, że nie należy bać się krytyki, bo ta często sprawia, że prowadzący fanpage lepiej rozumieją potrzeby swoich odbiorców. W trakcie dyskusji rozmawiano także o tym, że fanpage może spełniać funkcję biznesową w imię zasady „jak cię widzą tak cię piszą”. Wielu potencjalnych klientów czy pracowników zanim zdecyduje się na współpracę ocenia, jak prowadzony jest fanpage, który jest swoistą wizytówką agencji. Dzięki dobrze prowadzonej stronie łatwiej przekonać klienta do aktywności w mediach społecznościowych oraz przekonać potencjalnego pracownika, że praca w danej firmie jest naprawdę ciekawa.

Gorącą dyskusję wywołało pytanie o to, czy każdy może mieć fanpage. Goście zgodzili się, że nie każda firma, marka, usługa czy produkt powinny decydować się na zakładanie fanpage’a. Czasem wynika to z niewielkiego potencjału budowy historii wokół danego produktu, a czasem
z charakteru danej usługi - np. odradza się zakładania fanpage’a firmom świadczącym usługi wymagające dyskrecji.

Rozmawiano także o sile agencji PR w kontekście prowadzenia fanpage`y dla klientów. Przedstawiciele firm public relations wskazali, że ich atutem jest rozumienie komunikacji
w ujęciu komunikacji 360 stopni.

Uczestnicy dyskutowali również o kryzysach i sposobach ich rozwiązania, ale z uwagi na to, że jest to bardzo szerokie zagadnienie jeszcze w tym roku ZFPR zorganizuje spotkanie dotyczące tego tematu.

Istotny był jeszcze jeden wniosek: prowadzenie fanpage’a to praca niemal non-stop. Kto nie jest gotowy na reakcję nawet w święta i niekiedy w nietypowych porach, nie powinien go prowadzić. (kg)

 

 

 

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin