KGHM aktualizuje wizerunek i rozważa zmianę logo

dodano: 
19.11.2013
komentarzy: 
0

Jak czytamy w serwisie rp.pl, program aktualizacji wizerunku KGHM może zakończyć się zmianą logo firmy. Przeciwko są związkowcy, których zdaniem marka KGHM jest dobrze znana i rozpoznawalna na całym świecie.

Rzecznik prasowy koncernu Dariusz Wyborski zaznacza, że nie zapadły w tej sprawie żadne decyzje, choć zmiana logo jest możliwa. „Pod uwagę trzeba w tej sprawie brać bardzo wiele czynników, choćby te językowe, bo w wielu różnych krajach trzeba tłumaczyć nazwę firmy. KGHM jest już nie tylko koncernem lokowanym w Polsce, ale globalnym i trzeba to też brać pod uwagę. Wiele dużych firm zmieniało nazwy i dalej dobrze funkcjonowały na rynku” – tłumaczy Wyborski. I przypomina o trwającym w firmie audycie wizerunku, którego wyniki mają być znane do końca tego roku.

Jak czytamy w komunikacie na stronie KGHM, koncern prowadzi program aktualizacji wizerunku, pod nazwą „Rozwińmy markę, rozwińmy skrzydła”. „Po przejęciu Quadry FNX KGHM jest obecny na czterech kontynentach i zgodnie ze swoją strategią planuje dalszy globalny rozwój. KGHM zarządza dziś projektami w kilku krajach, w siedmiu różnych strefach czasowych i różnych strefach kulturowych. Dlatego konsekwentnie musi budować i umacniać swoją globalną pozycję jako wiarygodnego producenta, zaufanego kontrahenta i firmy prowadzącej politykę zrównoważonego rozwoju” – informuje koncern.

Audyt wizerunku KGHM przeprowadza konsorcjum firm Grey Group oraz Millward Brown, przy współpracy z agencją interaktywną POSSIBLE, KW43 - firmą zajmująca się zagadnieniami brand design, SGS, firmą specjalizującą się w kwestiach CSR, inspekcji, weryfikacji, testowania i certyfikacji, z agencją Solski Burson-Marsteller oraz domem mediowym MediaCom.

Przeciwni ewentualnej zmianie logo są związkowcy. Józef Czyczerski, przewodniczący Sekcji Krajowej Górnictwa Rud Miedzi NSZZ Solidarność tłumaczy, że marka KGHM jest dobrze znana na świecie. Jego zdaniem usunięcie z nazwy określenia Polska Miedź byłoby stratą dla wizerunku całej polskiej gospodarki, której reprezentantem i ambasadorem jest lubiński koncern. (ks)

Źródło:

Ekonomia.rp.pl, KGHM pracuje nad zmianą swojego logo, Artur Kowalczyk, 18.11.2013
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin