piątek, 19 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościKiszluk: silna marka Polska potrzebuje wsparcia biznesu

Kiszluk: silna marka Polska potrzebuje wsparcia biznesu

„Czy tak trudno zrozumieć, że produkty budują markę kraju? Nigdy nie zbudujemy silnej marki »Polska«, jeśli prywatny biznes nie zaangażuje w ten proces własnych pieniędzy” – twierdzi Grzegorz Kiszluk w magazynie Brief.

Na samym początku Kiszluk wspomina swoją rozmowę z Wallym Olinsem. Temat: globalizacjia i rewolucyjne zmiany w sposobach komunikacji. „Wszystko to ma wpływ na skuteczność w zakresie budowy silnych marek miejsc. Media społecznościowe i mobilne, szerokie możliwości wykorzystania internetu oraz skrócenie odległości miedzy kontynentami powodują, że nawet małe kraje mogą zaistnieć na mapie świata. To szansa dla Polski!” – nawołuje redaktor naczelny Briefu. I stawia pytanie: kto w Polsce powinien zainicjować i koordynować prawdziwą budowę silnej marki naszego kraju? Prezydent? Rząd? Krajowa Izba Gospodarcza? Wally Olins? A może przeciętny Kowalski? Otóż według Kiszluka – nie.

Powinien to zrobić biznes prywatny, a nie „niewydajne firmy rządowe”. Silna marka kraju – pisze dalej dziennikarz – przekłada się na wzrost eksportu produktów i usług, a także na zwiększenie liczby turystów i inwestorów. Dlatego zaangażowanie biznesu jest konieczne – w jego własnym interesie. „Zrozumieją to ci, którym zależy na sprzedaży za granicą… ale takich firm w Polsce jest mało. I tu koło się zamyka” – czytamy w felietonie. Rozwiązaniem może być zdaniem Kiszluka zorganizowanie „okrągłego stołu”, ale bez udziału polityków. Które firmy zaprosić? Kiszluk czeka na propozycje. (es)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj