poniedziałek, 15 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościKlienci instytucji finansowych nie obserwują ich w social media

Klienci instytucji finansowych nie obserwują ich w social media

Tylko 24 proc. użytkowników mediów społecznościowych deklaruje, że wśród ich ulubionych stron i profili są takie, które należą do instytucji finansowych (np. banków, firm ubezpieczeniowych).

Jak wynika z badania, zrealizowanego dla agencji Think Kong, Instytutu Homo Homini większość użytkowników serwisów społecznościowych nie nawiązuje żadnej relacji z firmami finansowymi. Mimo że zdecydowana większość Polaków korzysta np. z kont bankowych czy ubezpieczeń, obserwowanie banku czy ubezpieczyciela w social media zdarza się rzadko. Niskie jest też zaangażowanie w relacje z firmami finansowymi w serwisach społecznościowych. ¼ badanych przyznała, że w ciągu ostatnich 3 miesięcy wśród materiałów i stron komentowanych przez ich znajomych znalazł się materiał dotyczący tego sektora.

„Myślę, że firmy finansowe powinny przemyśleć strategię obecności w social media. Facebook czy Twitter nie muszą być jedynie tubą promocyjną. Mogą być przecież świetnym, dodatkowym kanałem pozyskiwania nowych klientów i obsługi dotychczasowych. Wiele instytucji sektora finansowego, myśli o komunikacji w bardzo tradycyjny sposób, boi się social mediów albo nie ma na nie żadnego pomysłu”– komentuje Norbert Kilen z agencji social mediowej Think Kong.

Obserwowanie strony lub profilu instytucji finansowej jest najbardziej popularne wśród Polaków w wieku 25-34 lata (38 proc.). Prawie połowa badanych (42 proc.) spośród tej grupy wiekowej deklaruje, że wśród materiałów komentowanych przez ich znajomych znalazł się taki, który dotyczył instytucji finansowej. (kg)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Poprzedni artykuł
Następny artykuł