Klienci oskarżają dom towarowy w Londynie o niszczenie świąt Bożego Narodzenia

dodano: 
14.11.2019
komentarzy: 
0

Dom towarowy Harrods w Londynie ogłosił, że w 2019 roku do swojej bożonarodzeniowej atrakcji będzie wpuszczać jedynie dzieci, których rodzice zostawią w sklepie minimum dwa tysiące funtów – podaje theguardian.com. Czytamy, że pomysł nie spodobał się klientom, którzy uznali, że Harrods zachowuje się „jak Grinch, który ukradł święta”.

Jedną z największych atrakcji Harrodsa w okolicach Bożego Narodzenia jest coroczna świąteczna grota, która w tym roku będzie wyłożona kryształami Swarovskiego – informuje źródło. Dla wielu rodzin od dekad tradycją było odwiedzanie groty dostępnej za darmo dla wszystkich od 1955 roku. „Przestali rozumieć, na czym tak naprawdę polegają święta i w tym sezonie postawili na komercję. Możliwość odwiedzenia Świętego Mikołaja nie powinna być zarezerwowana jedynie dla tych, którzy mogą często odwiedzać sklep i wydawać w nim tysiące funtów” – mówi jeden z rodziców cytowany przez theguardian.com.

Jak czytamy, po protestach wielu klientów Harrods postanowił nagiąć tegoroczne zasady i pozwolić odwiedzić grotę 160 rodzinom, które nie wydały oczekiwanej sumy pieniędzy. Według wyliczeń theguardian.com osobom z biedniejszych rodzin wyłonionym w drodze losowania przypadnie jedynie 3,6 proc. czasu, jaki sklep przeznaczy w tym roku na funkcjonowanie atrakcji.

Łącznie w grocie zorganizowanych będzie 4400 dziesięciominutowych spotkań ze Świętym Mikołajem – dodaje źródło. Oprócz wylosowanych rodzin będą mogły wziąć w nich udział także dzieci klientów, którzy do 26 sierpnia 2019 roku na karcie klubowej Harrodsa osiągnęli poziom minimum Green 2 – oznacza to, że od początku roku wydali oni w sklepie nie mniej niż dwa tysiące funtów. Czytamy, że bilet wstępu do groty dla dziecka kosztuje 20 funtów, co przez pięć i pół tygodnia działania atrakcji przyniesie Harrodsowi zysk w minimalnej wysokości 84 tys. funtów.

„Każdego roku jesteśmy przytłoczeni prośbami o to wyjątkowe doświadczenie, które staramy się zapewnić. Bardzo zależy nam na tym, aby wizyta w grocie była jak najbardziej magiczna, lecz liczba biletów jest bardzo ograniczona ze względu na możliwość zapewnienia miejsca w sklepie” – mówi rzeczniczka Harrodsa cytowana przez źródło. Dodała również, że w tym roku dom towarowy chciał zaoferować wszystkim klientom szansę wygrania bezpłatnych biletów. Czytamy, że wylosować mogło je dziesięć osób dziennie.

Grota będzie dostępna dla odwiedzających od 15 listopada do 25 grudnia 2019 roku. Wszystkie bilety na tegoroczną atrakcję zostały już wyprzedane. (ak)

Zdjęcie główne: By Diliff - Own work [CC BY-SA 3.0] via Wikimedia Commons

Źródło:

theguardian.com, Harrods limits Christmas grotto to £2,000-plus spenders, Rupert Neate, 08.11.2019
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin