Poza piłką nożną najbardziej opłaca się sponsorowanie siatkówki, Formuły 1 i rajdów samochodowych. Jak wynika z badania Sponsoring Monitor 2013/2014 pracowni ARC Rynek i Opinia, właśnie w tych dyscyplinach sponsorzy są najbardziej zauważalni.
W przypadku piłki nożnej sponsora było w stanie wskazać 75 proc. respondentów. Najczęściej wymieniano Biedronkę (22 proc. wskazań) i T-Mobile (19 proc.). W przypadku Formuły 1 zauważalność sponsora wyniosła 67 proc. (najczęściej rozpoznawalny był Red Bull, z 11 proc. wskazań). O 3 pp. niższa jest zauważalność sponsorów w przypadku rajdów samochodowych (19 proc. respondentów wskazało na Orlen).
85 proc. respondentów stwierdziło, że ma neutralny bądź pozytywny stosunek do marek zaangażowanych w sponsorowanie sportu. 29 proc. ankietowanych zadeklarowało, że ich stosunek do sponsorów zmienia się na korzyść. Dodatkowo co piąta osoba stwierdziła, że chętniej zostałaby klientem firmy, którą zna ze wspierania sportu lub kultury.
Badanie Sponsoring Monitor 2013/2014 zostało przeprowadzone metodą bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI) na reprezentatywnej próbie N=1815 mieszkańców Polski w wieku 15–65 lat. Badanie zrealizowano w dniach: I pomiar: 6–19 maja 2013 (N=601), II pomiar: 16–27 września 2013 (N=603), III pomiar: 5–21 grudnia 2013 (N=611). (ks)
Sponsoring sportowy – moduł kursu internetowego Akademii PRoto – Sprawdź!


