.

 

Kliencki raport agencji PR - 247 najlepsza

dodano: 
01.07.2005
komentarzy: 
7

Home&Market opublikował kliencki ranking agencji public relations, jaki został przeprowadzony na zlecenie miesięcznika przez Instytut Analiz Gospodarczo-Ekonomicznych (IAGE). W rankingu wzięto pod uwagę te agencje, o których wypowiedziało się co najmniej pięciu klientów korzystających z usług agencji w ciągu ostatniego roku. W rankingu nie brano pod uwagę wielkości agencji, jej obrotu, przychodów, liczby pracowników i lat działalności. Agencje oceniano w czterech kategoriach: 1. Wiedza, znajomość tematyki, jakość obsługi; 2. Współpraca z klientem; 3. W relacjach z mediami; 4. Efektywność.

Klienci przyznawali swoim agencjom punkty od 1 do 5, z ocen klientów w każdej podkategorii wyciągano średnią. Wszystkie podkategorie zostały zsumowane i z nich wyciągnięto średnią w danej kategorii. Uzyskana w ten sposób średnia z czterech kategorii to końcowa ocena danej agencji. „Wyniki naszego sondażu wskazują, że klienci są dużo bardziej wymagający niżby się to wydawało samym agencjom. W końcowej ocenie powyżej 4,5 pkt. uzyskały zaledwie dwie agencje: Twenty Four Seven i NBS, które zresztą są liderami rankingu” – pisze na łamach Home&Market Rita Schultz.

Najlepszą agencją w klasyfikacji generalnej okazała się Twenty Four Seven PR, w pierwszej piątce obok niej znajdują się również NBS, Profile, GGK i Alert Media. „Nasi byli i aktualni klienci dobrze rozumieją, czym jest PR i o co w nim chodzi – dzięki temu współpracuje się nam bardzo dobrze, nie ma nieporozumień” – komentuje ranking Dorota Zmarzlak (Twenty Four Seven PR). Na łamach Home&Market ranking komentują również Agata Tyszkiewicz (Rowland), Anna Garwolińska (Glaubicz Garwolińska Consultants), Jacek Jakubczyk (ITBC Communication), Małgorzata Zaborowska (United PR), Andrzej Halicki (GGK), Ryszard Solski (Sigma), dr Dariusz Tworzydło (WSIiZ) oraz Rafał Czechowski, prezes PSPR.

Czechowski w tekście zatytułowanym „Siniaki dla PR-u” pisze, że „polska branża PR jest jak kilkuletnie dziecko na wakacjach: rośnie szybko, ale wskutek większej aktywności przybywa jej siniaków i zadrapań”. A siniaki te przykuwają uwagę i są pretekstem do krytycznych komentarzy. „Działania branży – reprezentowanej przez powołane do tego organizacje – powinny się skupiać na wzmacnianiu przejrzystości na styku PR i mediów, na budowaniu wzajemnego zrozumienia – także poprzez nagłaśnianie nieprawidłowości i odpowiednie reagowanie” – pisze Czechowski. Siniaków, według autora komentarza, przysparzają PR-owi media, „nazywając PR-em zjawiska nim nie będące”, np. zjawisko zwane „czarnym PR-em”, oraz brak odpowiedniego poziomu transparentności w mediach, „chętnie poddających się instytucjonalnej korupcji”.

Źródło:

Home&Market, Najlepsze Twenty Four Seven PR, Rita Schultz, 01.06.05, s. 1 Home&Market, Siniaki dla PR-u, Rafał Czechowski, 01.06.05, s. 20
komentarzy:
7

Komentarze

(7)
Dodaj komentarz
04.07.2005
15:30:58
kil
(04.07.2005 15:30:58)
o Liberty sporo sie ostatnio pisalo. wpisz sobie na proto w wyszukiwarke Liberty i wyskoczy sporo info. rankingi to fajna rzecz, ale kazdy boi sie je robic, bo potem zawsze ktos sie czepia....
04.07.2005
14:17:17
Darek
(04.07.2005 14:17:17)
Jest to już drugi ranking H&M. Pierwszy znalazłem na PRoto w zakłądece proto agencje PR/rankingi. Znajduje się tam firma Liberty. Czy któś o niej słyszał? Czy ktoś zna próbę na której przeprowadzono badanie? Sądzę, że można zmanipulować jeden rankig, ale wielu nie można. Dlatego chcaiłbym, aby takich rankingów było jak najwięcej. Może PROTO wykonałoby taki ranking?
01.07.2005
20:16:41
...
(01.07.2005 20:16:41)
Nowa. Witamy!!! Twój głos brzmi całkiem sensownie. Co zwłaszcza po EdelmanGateBCA (aby wszyscy byli w komplecie) jest, mniejmy nadzieję, zwistunem nowego szczebla dyskusji. Bez zbędnego ukazywani emocji. Zwlaszcza tych negatywnych... I będzie bardziej na poziomie po prostu... Pozdrawiam
01.07.2005
15:53:45
Nowa
(01.07.2005 15:53:45)
Nie czepiajcie się. Po prostu ranking nie uwzględnia stopnia zaawansowania realizowanych dla klientów projektów, ani poziomu merytorycznego respondentów. Naturalnym jest, że ktoś kto robi głownie wewnętrzne eventy korporacyjne (24/7 PR) będzie miał lepsze oceny, bo będą one głównie uzależnione od tego jak dobrze bawił się klient na swojej imprezie. Podobnie ktoś, kto od lat robi głownie szkolenia medialne (Alert Media), trudno, żeby był źle oceniony przez swych kursantów, bo takie zlecenie trudno zepsuć. Ranking powinien uwzględniać oceny wyłącznie tych klientów, dla których realizowane są kampanie PR z prawdziwego zdarzenia. Ale wówczas obok 24/7PR, Alert Media czy Glaubicz-Garwolinskiej jeszcze kilka butików PR-owych po prostu nie zmieściło by się w rankingu z powodu braku kwalifikowanej liczby oceniających je klientów. Ja tak czy inaczej uważam, że każde rankingi mają swą dobra stronę, bo mobilizują branżę do współzawodnictwa i walki kompetencyjnej, co po aferze Edelgate jest nam wszystkim teraz bardzo potrzebne.
01.07.2005
15:35:42
evika
(01.07.2005 15:35:42)
to jest niestety obraz jakości tego typu klasyfikacji. i D. Zmarzlak wypowiadająca się jako gwiazda PR'u....
01.07.2005
15:29:36
mario
(01.07.2005 15:29:36)
to fakt! i w dodatku porównuje się takie.... do Profili, Sigmy itp.
01.07.2005
15:28:03
edi
(01.07.2005 15:28:03)
matko jedyna! Twenty Four Seven PR jako najlepsza agencja... nie wiem czy zakrawa to bardziej na żenadę czy głupotę...
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin