Klocki Lego coraz mniej niewinne

dodano: 
30.05.2016
komentarzy: 
0

Najnowsze badania wykazują, że produkty firmy Lego coraz bardziej emanują agresją. W ten sposób ich twórcy chcą przyciągnąć uwagę dzieci w czasach digital – informuje bbc.com.

Jak czytamy, naukowcy z Nowej Zelandii twierdzą, że klocki z elementami w kształcie broni są coraz bardziej powszechne i stanowią 30 proc. wszystkich zestawów Lego. Działalność Lego ma zaś odzwierciedlać szerszy trend w rozrywce dla dzieci.

Co na to Lego? Firma zaznacza, że broń jest zawsze wykorzystywana dla większego celu, jakim jest ratowanie świata i co więcej, pełni również rolę w rozwoju dzieci.

W badaniu, o którym mowa, opublikowanym przez internetowe czasopismo PLOS ONE, badacze z Uniwersytetu z Canterbury napisali, że Lego propaguje przemoc, zwiększając liczbę elementów broni w swoich klockach i zestawach.

Lego pierwsze elementy przypominające broń wypuściło na rynek w 1978 roku. Wówczas zestaw Lego Castle zawierał miecze, topory i włócznie - podaje bbc.com. Jednak dzisiaj „produkty tej firmy nie są już tak niewinne jak kiedyś” – powiedział główny badacz Christoph Bartneck. I dodał, że przemoc, którą emanują klocki, wydaje się czymś więcej niż tylko sposobem na uatrakcyjnienie zabawy. 

Analiza katalogów Lego z 1973 i 2015 roku również potwierdziła obserwacje związane z wyglądem klocków – na 40 proc. wszystkich stron instrukcji obsługi produktów widać pewien rodzaj przemocy np. takie czynności jak strzelanie czy grożenie – podaje źródło. Dalej czytamy, że „wyścig zbrojeń” dotyczy samych producentów, którzy, by przyciągnąć uwagę odbiorców, gonią za nowymi produktami. 

Rzecznik Lego Tony Traylor podkreśla, że produkty firmy promują szereg aktywności takich jak budowanie, wymyślanie czy prowadzenie konfliktu. „Tak jak z innymi rodzajami gier, gra w konflikt stanowi naturalną część rozwoju dziecka (…). Zawsze staramy się używać humoru kiedy to możliwe, ponieważ pomaga złagodzić poziom konfliktu” – zaznaczył.

Na koniec czytamy, że w 2003 roku firma Lego prawie zbankrutowała, kiedy gry elektroniczne zagroziły jej przyszłości. Postawiła wówczas na kulturę popularną, sprzedając tematyczne zestawy nawiązujące do serii filmowych, takich jak Star Wars, Batman czy Harry Potter. Wynikiem tych działań był odnotowany 11 lat z rzędu wzrost sprzedaży. Firma poinformowała na początku roku, że zysk netto w 2015 roku wzrósł o 31 proc. do 1,4 mld dolarów. (ak)

Źródło:

bbc.com, Lego 'arms race': Bricks growing more violent, study says, 23.05.2016
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin