.

 

Kobieta sukcesu o sukcesie kobiet

dodano: 
02.11.2009
komentarzy: 
1

O tym, dlaczego w PR dużo kobiet zajmuje wysokie stanowiska i jakie „kobiece” umiejętności przydają się w pracy menedżera mówi PRoto jedna z finalistek konkursu na Bizneswoman 2008 roku, Ewa Bałdyga, wiceprezes MARTIS Consulting.

Redakcja PRoto: Dlaczego, Pani zdaniem, większość kadry kierowniczej w polskich firmach stanowią mężczyźni?
Ewa Bałdyga:
Nie wszystkie kobiety marzą o sprawowaniu funkcji kierowniczych i tak zwanej karierze zawodowej - wybierają zacisze domowe albo pracę na niższych stanowiskach. Ale za to te, które już realizują się zawodowo, starają się podwójnie. Muszą być idealnie zorganizowane. Połączenie pracy i organizacji życia domowego wymaga dużej sprawności organizacyjnej. Do tego jeszcze kobieta szef musi znaleźć czas na zadbanie o samą siebie. Hasło „Jak cię widzą, tak cię piszą” jeszcze wciąż obowiązuje w naszej kulturze.

Red.:Czy, w Pani opinii, sytuacja ta dotyczy również branży PR?
EB:
Tu raczej nie. Kobiet w branży PR na wysokich stanowiskach jest dużo. Myślę, że wynika to z postrzegania zawodu. Kobiety łagodzą obyczaje, a wiadomo, że duża część działań PR dotyczy sytuacji kryzysowych.

Red.:Jakie cechy powinna mieć kobieta biznesu działająca w PR?
EB:
Z pewnością dokładnie te same, co dobry menedżer w każdej innej branży. PR wymaga oprócz wiedzy i doświadczenia zdolności interpersonalnych, a jest to moim zdaniem bardziej kobieca umiejętność.

Red.:Czy klienci zwracają uwagę na sukcesy, jakie odnosi właściciel agencji, czy pytają o nie w trakcie rozmów, przy briefach przygotowywanych przez klientów dla agencji?
EB:
Nie sądzę. Kapitał agencji PR to przede wszystkim ludzie, nie tylko szef. Ten oczywiście może podpowiadać, uczyć czy kontrolować prowadzone przez pracowników działania dla klientów. Ja, w swojej pracy, staram się kłaść nacisk na kilka elementów. Przede wszystkim szukamy ludzi, którzy kochają pracować. Mają pasję i ją realizują. Identyfikują się z klientem, są lojalni wobec agencji. Takim osobom zawsze staramy się stwarzać dobry klimat do pracy i rozwoju. Nasi pracownicy szkolą innych i sami regularnie uczestniczą w przeróżnych szkoleniach. Przykładem tego są właśnie uruchomione Podyplomowe Studia Relacji Inwestorskich i Komunikacji Finansowej w Szkole Głównej Handlowej, gdzie Martis CONSULTING jest partnerem merytorycznym. Kilku naszych pracowników jest równocześnie wykładowcami na tym kierunku, ale są też osoby z naszego teamu, które tam studiują, by podnieść swoje kwalifikacje.

Rozmawiała Kinga Kubiak
W finale konkursu branżę PR reprezentują także dwie inne panie – Anna Garwolińska oraz Katarzyna Pawlikowska, z którą wywiad można przeczytać tu. 

komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
02.11.2009
12:27:43
Aliccja Zuzanna...
(02.11.2009 12:27:43)
Sądzę, że zasada "jak nas widzą tak nas piszą" obowiązuje wszędzie. I od zawsze:) Owszem, bywa, że w pewnych branżach menadżerowie pozwalają sobie na luz, ale to też element wizerunku. I dotyczy to tak samo mężczyzn, jak kobiet. Natomiast zgadzam się że kobieta ma większe szanse na łagodzenie sytuacji kryzysowych, dzięki empatii i delikatności.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin