Członkowie Krajowej Rady Przetwórstwa Spirytusu (KRPS) stworzyli zespół roboczy, który ma przygotować „Kodeks reklamy i promocji produktów przemysłu spirytusowego”. Członkowie KRPS-u świadomi negatywnych konsekwencji zdrowotnych spożywania napojów alkoholowych, chcą zobowiązać się do zwalczania ich nadużycia we wszystkich grupach społecznych. Planują również współpracę z organizacjami pozarządowymi, które zajmują się zwalczaniem alkoholizmu.
Produceni alkoholi uznali, że akcje informacyjne i edukacyjne oraz wzmocnienie systemu profilaktyki są najskuteczniejszą metodą walki z tym problemem społecznym. Powodem podjęcia decyzji o stworzeniu kodeksu są działania prowadzone w tym zakresie na forum Europejskiej Organizacji Producentów Alkoholi (CEPS) i alarmujące wyniki badań dotyczące spożycia alkoholu wśród nieletnich w Polsce. Kodeks ma stanowić jeden z instrumentów samokontroli przemysłu spirytusowego, zapewniającego jeszcze skuteczniejsze przestrzeganie prawa.


