poniedziałek, 8 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościKodeksy etyczne w firmach

Kodeksy etyczne w firmach

Anna Charyło na łamach Eurofirmy pisze o tym, w jaki sposób kodeksy etyczne firm wpływają na wizerunek i efektywność. We wstępie artykułu zaznacza, że „prowadzenie biznesu uczciwie i rzetelnie daje przewagę, jakiej nie można byłoby osiągnąć w inny sposób”. Jej zdaniem firmami, które najczęściej decydują się na wprowadzenie kodeksu etycznego, są te o długiej tradycji działania na rynku, które osiągnęły już pewną stabilność finansową.
Brak świadomości wśród kadry zarządzającej jest, w opinii autorki, największą barierą dla wprowadzanie kodeksów etycznych. W coraz większym stopniu kodeksy etyczne mają służyć sprawnemu zarządzaniu firmą. Precyzowanie zasad etycznych obowiązujących zarówno pracowników jak, i pracodawców, pomaga rozwiązywać problemy w sytuacjach konfliktu, a obie strony powstrzymuje od popełniania nadużyć. Te zagadnienia Charyło zalicza do funkcji wewnętrznych programów etycznych. Oprócz tego można wyróżnić także funkcje zewnętrzne takich programów. Najważniejszą z nich jest wpływ na kreowanie i utrzymanie dobrego imienia firmy oraz jej publicznego pozytywnego wizerunku.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Poprzedni artykuł
Następny artykuł