Kolejne śniadanie z ZFPR
19 maja odbyło się śniadanie prasowe z cyklu organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Gościem spotkania był Michał Karnowski – dziennikarz tygodnika Newsweek Polska. Rozmowa rozpoczęła się od oceny sytuacji na polskim rynku tygodników, problemu spadającego czytelnictwa i sposobów radzenia sobie wydawnictw z tą sytuacją. Uczestnicy dyskusji omawiali znane z rynku przypadki kupowania pozytywnych artykułów redakcyjnych w zamian za umieszczanie określonej ilości reklam w czasopismach. Kolejnym tematem były najbardziej spektakularne w ostatnim czasie przypadki sytuacji kryzysowych w różnych firmach i instytucjach oraz rodzaje reakcji zainteresowanych osób. Pan Michał Karnowski przedstawił, jak z jego punktu widzenia jako dziennikarza, powinna wyglądać odpowiedź na niekorzystny artykuł lub inną informacje podaną przez media. Jako najlepszy sposób przekonania dziennikarza do swoich racji podał zaproszenie na spotkanie i otwartą rozmowę w celu przedstawienia wszystkich argumentów. Każdy rzetelny dziennikarz powinien się na to zgodzić. Zachęcał również do utrzymywania stałego kontaktu z dziennikarzami i budowania z nimi długofalowych relacji.