.

 

„Komentuj. Nie obrażaj.” - PRoto.pl przyłącza się do akcji

dodano: 
26.06.2012
komentarzy: 
1

PRoto.pl przyłączyło się do akcji społecznej poświęconej kulturze obecności w sieci. „Komentuj. Nie obrażaj.” to akcja przygotowana przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska wraz z firmami członkowskimi. Jej celem jest podniesienie poziomu kultury wypowiedzi w internecie.

Dynamiczny rozwój internetu sprawił, że spędzamy w nim coraz więcej czasu. Media społecznościowe, blogi, serwisy informacyjne, fora – wszystkie te platformy umożliwiają nam wymianę opinii, wyrażanie swojego zdania, poszerzanie zainteresowań oraz poznawanie nowych ludzi. Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska wraz z firmami członkowskimi przygotował akcję „Komentuj. Nie obrażaj.”, której celem jest podniesienie poziomu kultury wypowiedzi w Internecie. Pierwszym celem przedsięwzięcia było opracowanie badania diagnozującego stan dyskusji w polskiej Sieci. Drugim założeniem projektu jest promowanie kulturalnego zachowywania się w wirtualnym świecie. Pomysłodawcą akcji jest Onet.

Projekt jest wspierany przez największe media działające w polskim internecie, zrzeszone w IAB Polska. Akcja ma również swoją stronę dedykowaną http://www.komentujnieobrazaj.pl.

„Chcemy, aby stworzona przez nas akcja była platformą służącą do promowania wartości związanych z kulturalną komunikacją w internecie oraz zaprezentowania kodeksu kulturalnego komentowania: Komentuj – Reaguj – Bądź Sobą. Planujemy także, aby serwis był narzędziem ułatwiającym internautom zgłaszanie pojawiających się w Sieci obraźliwych treści – dzięki temu sami użytkownicy będą mogli zadbać o kulturę wypowiedzi w wirtualnym świecie” – powiedział Piotr Kowalczyk, Prezes IAB Polska

Serwis www.komentujnieobrazaj.pl jest także miejscem, gdzie przedstawiono wyniki przeprowadzonego przez IAB Polska badania dotyczącego kultury wypowiedzi w Internecie. Z badania wynika, że komentarze przyjęte ogólnie za obraźliwe stanowią około 1 procenta wszystkich komentarzy.

„ IAB Polska ze wsparciem naukowym oraz kluczowych podmiotów branży online zrealizowało projekt badawczy, który miał na celu kwantyfikację poziomu kultury wypowiedzi w internecie. Analiza wyników pokazuje, że poziom niekulturalnych wypowiedzi w sieci jest znikomy, jednak ma bardzo duży wpływ na postrzeganie medium” – powiedział Paweł Kolenda, manager ds. badań w IAB Polska, koordynator projektu.

Link do raportu z badania "Internetowa Kultura Obrażania": http://komentujnieobrazaj.pl/media/KOraport.pdf

„Internet jest dokładnym odzwierciedleniem przekroju społecznego. To, jak zachowujemy się na co dzień w kontaktach z rodziną, przyjaciółmi, współpracownikami, ale również na w centrum handlowy, na ulicy oraz za kierownicą – ma także decydujący wpływ na to jak wygląda nasza aktywność w Internecie” – powiedział Jarosław Sobolewski, dyrektor generalny IAB Polska.

„Tak, jak w realnym świecie, tak i w Sieci – występują ludzie wykształceni, posługujący się językiem poetów, ale także osoby słabiej wykształcone. Zarówno jednej, jak i drugiej grupie zdarza się wypowiadać dosadnie o pewnych, zwłaszcza drażliwych kwestiach związanych z życiem społecznym, polityką czy kwestiami światopoglądowymi. Wyniki badania jednak pokazują, obraźliwe posty choć widoczne są marginesem w ogóle komunikacji w sieci.” – dodał Sobolewski.

Pomysłodawcą projektu „Komentuj. Nie obrażaj.” jest Onet, będący członkiem zwyczajnym IAB Polska.

„ Internet to dziś przestrzeń masowej komunikacji. Pojawiające się w niej komentarze mają bardzo istotny wpływ na wizerunek mediów internetowych, dlatego naszą intencją, jako pomysłodawców akcji, jest zachęcenie ludzi do zwracania uwagi na kulturę wypowiedzi w sieci oraz do pro-społecznej aktywności w zakresie reagowania na wulgarne, obraźliwe i napastliwe komentarze. Szanujemy wolność wypowiedzi, ale tez czujemy się odpowiedzialni społecznie za kształtowanie środowiska nowych mediów i całej przestrzeni on-line’owej” – mówi Paweł Klimiuk, rzecznik Onetu.

„ Rozwój ideii Web2.0, która promuje tworzenie serwisów i technologii umożliwiających swobodne wypowiadanie się i publikowanie treści każdemu użytkownikowi Sieci spowodował, że internet stał się miejscem nie tylko kontaktów interpersonalnych oraz biernego konsumowania informacji zredagowanych wcześniej przez wyspecjalizowanych profesjonalistów” – powiedział dr Krzysztof Krejtz, współautor i redaktor badania „Kultura obrażania”.

„Obraz, jaki wyłania się z przeprowadzonych przez nas badań wyraźnie ukazuje zjawisko "kultury obrażania" w internecie jako istniejące realnie, ale o dziwo, w o wiele mniejszym wymiarze niż się spodziewaliśmy” – dodał dr Krejtz.

Uczestnicy akcji:

PRoto.pl oraz

•    Onet (pomysłodawca serwisu)
•    SociAll, Agora SA
•    Wirtualna Polska
•    o2
•    Marquard Media Polska
•    GG Network
•    Interia.pl
•    NK
•    ARBOinteractive
•    TVN
•    Polskapresse
•    TVP.pl

Patronem honorowym akcji zostało Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji.

Za kreację strony oraz bannerów odpowiada E_misja Interactive 360.

komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
26.06.2012
13:36:07
Wątpiący
(26.06.2012 13:36:07)
Jedno pytanie - czy uczestnicy mają zamiar zacząć od siebie i wyczyścić swoje fora z chamstwa, wyzwisk i całego tego błota? Skoro mamy komentować, a nie obrażać, to co robią bluzgi, epitety, wycieczki osobiste, itd. na wszystkich bez wyjątku forach? A kto je będzie jako takie definiował? A ktoś usunie po wskazaniu takowych? Zamiast takich akcji...wystarczy po prostu wziąć się do roboty i robić swoje (to ostatnie za Wojciechem Młynarskim), a nie puszyć się jako strażnik czystości słowa z ubłoconymi kaloszami ;)
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin