Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
czwartek, 24 lipca, 2025
Strona głównaAktualnościKomunikacja negatywna

Komunikacja negatywna

„Z najnowszych badań przeprowadzonych wśród 332 specjalistów PR wynika, że tzw. czarny PR polega na zaszkodzeniu interesom firmy, posługiwaniu się fałszywymi informacjami i stosowaniu negatywnej propagandy” – czytamy w Pulsie Biznesu. Jak mówi Dariusz Tworzydło z Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, termin „czarny PR” zaczęli wykorzystywać politycy, a potem przeszedł on do biznesu. Gazeta podaje, że jedną z pierwszych tego typu akcji były negatywne artykuły związane z prywatyzacją PZU i próba przejęcia go przez Eureko.

„Z czarnym PR-em jest jak z prostytucją. Zawsze będzie istniał” – mówi Jerzy Olędzki z Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Dodaje, że Rada Etyki Mediów może takie działania piętnować, ale nie ma instrumentów prawnych, by im skutecznie przeciwdziałać. Teraz o czarnym PR mówi się w kontekście ataków na najbogatszych Polaków. „Negatywny stosunek Polaków do biznesu ma źródło w socjalistycznym wychowaniu. Wszyscy bogaci są u nas podejrzewani o to, że majątki zdobyli nieuczciwie. Hasło bij zamożnych jest bardzo chwytliwe” – mówi Olędzki. (jcm)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
Wybierz i posłuchaj