Komunikacja PR-owca
Brief opublikował dodatek, w którym znajduje się artykuł dotyczący komunikacji perswazyjnej w pracy PR-owca. Omówiono w nim cztery style komunikowania się opracowane przez amerykańską firmę Persona Global na podstawie badań Charlesa Osgooda z University of Illinois. Są to style: promujący, wspierający, analityczny i kontrolujący.
Dwa pierwsze, zgodnie z treścią artykułu, charakterystyczne są właśnie dla branży public relations, a także branży reklamowej. Postawa promująca przydatna jest głównie w procesach kreowania wizerunku. Pozwala zaistnieć, wyróżnić się w otoczeniu.
Jak czytamy w artykule: „klienci agencji PR-owskich prezentują często różne branże o odmiennych, charakterystycznych dla siebie stylach komunikowania się. Od pracowników agencji zależy, czy komunikacja będzie sprawna i efektywna. (…) PR-owiec musi być elastyczny, powinien szybko zdiagnozować, z jakim stylem komunikacji ma do czynienia i w odpowiedni sposób konstruować swoją wypowiedź”. (jk)