Komunikacja w agencjach PR

dodano: 
01.03.2006
komentarzy: 
18

Rozpoczeło się ogólnopolskie badanie na temat komunikacji wewnętrznej i zarządzania informacją w agencjach public relations. Sondaż skierowany jest zarówno do dużych, jak i małych firm z branży PR. Ankieta dostępna jest on-line pod adresem www.rsi.pl/badanie. Zawiera pytania na temat podstawowych zagadnień związanych z komunikacją.
Akcja umożliwi określenie standardów komunikacji i zarządzania obowiązujących obecnie w branży PR w Polsce. Ankietę badawczą wypełniać można do 20 marca br. Wyniki badań zostaną ujawnione po raz pierwszy 28 kwietnia podczas Kongresu PR w Rzeszowie, który jest partnerem akcji. Autorem i organizatorem badań jest firma RSI internet świadcząca usługi informatyczne, konsultingowe oraz outsourcingowe.

komentarzy:
18

Komentarze

(18)
Dodaj komentarz
08.03.2006
12:50:24
Magnum
(08.03.2006 12:50:24)
A według mnie celem takiego badania jest tylko i wyłącznie reklama i promocja firmy RSI. Przy czym nie ma w tym nic złego. Kazdy stosuje różne metody autopromocji. Zastanawiam się natomiast, że wyniki tych badań zostaną pokazane w formie zapewne bardzo "odkrywczych" wyników /no bo jak cos się tak nagłaśnia to wynik musi być tego wart/. I tutaj też nie ma nic złego póki fanatycy standaryzowania nie będą chcieli na siłę wprowadzać w życie zasad martwych i nie uwzględniajacych indywidualnych potrzeb.
07.03.2006
16:04:57
Monika
(07.03.2006 16:04:57)
Witam wszystkich, którzy do tej pory podzielili się swoimi opiniami. Ja na codzień zajmuję się komunikacją wewnętrzną w dużej firmie (pow. 1000 osób). Sama prowadzę badania wewnętrzne dot. komunikacji i jestem przekonana o słuszności ich przeprowadzania w dużych firmach. Również mam wątpliwość co do tego, czy w małych firmach tego rodzaju "ogólnopolskie" badania są konieczne. Chociaż jeżeli ktoś zdecyduje się na udział w opisywanym tu badaniu, aby móc dowiedzieć się, co w obszarze komunikacji robią inne firmy z branży PR, to nie ma w tym nic złego (przeciwnie - dobrze wiedzieć, co robią inni!). Jednak jeśli naprawdę zależy nam na doskonaleniu komunikacji wewnętrznej, to powinniśmy raczej pomyśleć o badaniu skrojonym na potrzeby naszej firmy. To również głos w kwestii "standardów". Moim zdaniem poszukiwać powinno się raczej najlepszych praktyk niż standardów, a rozwiązania (nie tylko w zakresie komunikacji wewnętrznej) powinny być dostosowywane do indywidualnych potrzeb każdej firmy. Jeśli chodzi o badanie, o którym tak żywo rozmawiamy, to mam nieodparte wrażenie, że mówi o tematyce dużo szerszej niż komunikacja wewnętrzna i zarządzanie informacją (wiele z pytań dotyczy raczej procesów zarządzania wiedzą, nie tylko informacją, w firmie). Mam również wrażenie, że pod płaszczykiem nośnego tematu i pod nazwą "PIERWSZE OGÓLNOPOLSKIE BADANIE STANU KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ I ZARZĄDZANIA INFORMACJĄ W AGENCJACH PUBLIC RELATIONS" firma przeprowdza po prostu badanie rynku. Pan Iksiński mógł mieć słuszność pisząc, iż uczestnicy wkrótce mogą spodziewać się oferty handlowej...
02.03.2006
20:10:25
Piotrek
(02.03.2006 20:10:25)
Olu, Fajnie, że ktoś chce coś zrobić. Ale niech to robi z sensem, albo niech nie ukrywa prawdziwych zamiarów.
02.03.2006
16:40:52
Ola
(02.03.2006 16:40:52)
To z pewnością zależy od tego jak zdefiniujemy "taki sam". Niestety musze sięgnąć do analogii - taki sam excel używany jest przez studenta, analityka finansowego i panią na emeryturze, która wpisuje tam miesięczne wydatki na prąd. Zatem w takiej definicji - tak mogą. Każdy z nich używa innych funkcji w różnym zresztą zakresie. I nikt nikt z nich nie zamierza wrócić do liczydła. To odpowiedź na Twoje pierwsze pytanie. Może Piotrek masz słabe pojęcie o tych narzędziach o których tak tu dyskutujesz. Zresztą ja z przyjemnością zobaczę wyniki badań i zobaczymy jak małe firmy czego używają i jak pracują. Po drugie - ja nic nikomu tu nie chce sprzedawać - no chyba, że jakaś agencja potrzebuje agencji PR do działań PR :) no to my z przyjemnością. Po trzecie chyba masz jakąś manię - bo ciągle z tym imieniem tu wylatujesz.
02.03.2006
16:07:57
Piotrek
(02.03.2006 16:07:57)
Olu, Tak sobie dyskutujemy i zaczynamy podawać analogie, które coraz bardziej oddalają sie od tematu. Rozumiem, że wg Ciebie kilkuosobowa firma PR powinna posiadać taki sam system komunikacji wew. jak kilkuset osobowa firma, najlepiej z wieloma oddziałami, której chcesz to zaoferować. Jeśli tak to coś nas różni. Wydaje mi się, że za wszelką cenę chcesz sprzedać coś czego na razie branża PR nie potrzebuje. PS. Kompletnie nie wiem dlaczego ciągle zmieniasz imię.
02.03.2006
11:52:46
Ola
(02.03.2006 11:52:46)
Dołączę się. Straszna bzdura to co pisze Piotrek. Wszyscy na świecie wiedzą, że prowadząca 2 osobowy butik z ciuchami z rasowej kolekcji nie może w sklepiku swoim chodzić w ciuszkach ze szmateksu i że dealer (3 osobowa firma np. z Lublina) luksusowych samochodów nie może jeździć trabantem albo maluchem. Tzn. pewnie mogą, ale chyba bardzo niepewnie czują się. To jest tzw. doświadczenie i motywacja. Jak mają doradzać jak nie czują tematu, jak nawet nie wiedzą czym pachnie ten luksus? Ale z twoich wcześniejszych wypowiedzi Piotrek wynika, że tylko konferencje (kreatywne) prasowe robisz. Jak się na czymś nie znasz to posłuchaj innych i doucz się trochę. Wyciągasz pochopne wnioski.
02.03.2006
10:33:04
Piotrek
(02.03.2006 10:33:04)
Robercie (tym razem) Specjaliści z branży PR, którzy doradzają klientom w zakresie komunikacji wewnętrznej nie wykorzystują doświadczenia z własnej firmy. Przecież byłoby bez sensu, gdyby firmie 1000-osobowej dotradzali jak ma się komunikować wew. na bazie komunikacji w swojej agencji PR - powiedzmy nawet kilkunastoosobowej. Nie wciskaj nam tu kitu.
02.03.2006
10:30:35
Piotrek
(02.03.2006 10:30:35)
1/ Pisząc o telefonach i komputerach nawiązuję do wcześniejszych argumentów podawanych przez Ciebie (niedługo braknie Ci imion:), które uważam za bzdurne. 2/ Nadal uważam, że w małych firmach PR nie są tworzone systemy kominikacji wew. bo jest to bez sensu, tak samo jak nie tworzy się tam systemów ISO. 3/ Tworzenie badań pokazujących sytuację w branży dla kilkunastu firm, któe są duże, i w któych taki system komunikacji we. ma sens, uważam za nieuzasadnione. Co innego jest doradzanie w zakresie komunikacji wewnętrzenej firmie 1000-osobowej przez specjalistów, którzy u siebie takiej
02.03.2006
8:57:53
Robert
(02.03.2006 8:57:53)
Piotr, wypełniłem ankietę i nie zauważyłem w niej aby autorom badania chodziło o standaryzację o której mówisz :) Domyślam się, że chodzi im o określenie tendencji w tym zakresie - stylu pracy. Przecież to PR-owcy coraz częściej w swojej ofercie dla klientów wpisują - "doradzmy w zakresie komunikacji wewnętrznej" czy "komunikacja na zewnątrz to pochodna komunikacji wewnątrz". Zasadne zatem zbadanie jak branża działa w tym zakresie. A poza tym sama ankieta podpowiada wiele rzeczy. Myślę, że się czepiasz.
02.03.2006
7:48:15
Piotrek
(02.03.2006 7:48:15)
Joanna i Robercie, Czy aby uświadomoć PRowcom, że należy używać komputera czy telefonu należy tworzyć ankietę i standaryzować ich używanie? Może zbadacie czy PRowcy trzymają telefon zwykle w prawej czy lewej ręcę, a potem określicie standard. Co do używania kompujtera, to z góry sugeruję używanie monitora LCD 19'' i pisanie dziesięcioma palcami.
01.03.2006
21:42:43
Robert
(01.03.2006 21:42:43)
Piotrek, ciekawe czy standard taki jak telefon komórkowy tez jest przez Ciebie odrzucany. Z tego co wiem używają go również jednoosobowe firmy. My w naszej firmie mamy intranet od 5 lat i było nas na tamten czas 6 osób. Bardzo pomogło nam to w zarządzaniu projektami i dokumentami w tak małym zespole. Bo właśnie niedobór kadry można niwelować sprawnymi narzedziami. Nie wiem czy dobre zarządzanie wiedzą w ag. PR jest zagrożeniem dla kreatywnyhc pomysów. Wszyscy w branży wiedzą o dużej rotacji pracowników w agencjach PR. Wraz z ich odejściem agencje tracą wypracowane kontakty, bazt danych prezentacje materiały ect. Jestem za stworzeniem zatem standardów, które pozwolą nam nie tracić wypracowanych doświadczeń i umozliwią szybkie i tanie stworzenie kreatywnych projektów.
01.03.2006
21:40:11
Joanna
(01.03.2006 21:40:11)
Moim zdaniem badania są świetnym pomysłem i są dobrze przygotowane, ponieważ nie dotyczą tylko dużych firm. Ankieta zwraca uwagę na procesy i proste narzędzia, których używa każdy PRowiec w swojej codziennej pracy. Mnie wypełnienie ankiety zainspirowało do poprawy kilku działań. To nie jest standaryzacja, lecz korzystanie z dostępnych możliwości. Równie dobrze standaryzacją możnaby nazwać korzystanie z komputera...
01.03.2006
21:17:37
Piotrek
(01.03.2006 21:17:37)
A może wystandaryzujemy sobie również wszystkie działania PR w branży i będziemy mieć wtedy wyłącznie nudne konferencje i sztampowe informacje prasowe.
01.03.2006
21:15:59
Piotrek
(01.03.2006 21:15:59)
Coś mi tu śmierdzi. Większych firm (pow. 10 pracowników) jest kilkanaście, natomiast w małych firmach kilkuosobowych tworzenie takich systemów komunikacji wewnętrznej to przerost formy nad treścią. A więc standaryzowanie komunikacji wewnętrznej dla kilkunastu firm, w jakże indywidualnym biznesie to głupota.
01.03.2006
20:53:16
Anna
(01.03.2006 20:53:16)
kwestionariusz skonstruowany jest bardzo dobrze, Wreszcie ktoś zabrał się za zbadanie komunikacji wewnętrznej w agencjach PR, która bardzo często pozostawia wiele do życzenia. Można sobie rozwiązywać komunikację, a może bardziej - zarządzanie wiedzą na wiele sposobów- można sobie założyć 20 segregatorów, poprzypinać żółte karteczki albo mieć w komputerze sto tabelek excelowych. Rozumiem Iksiński, że na codzień nie używasz Worda tylko maszyny do pisania. Albo jesteś jeszcze większym malkontentem i używasz tabliczki z rysikiem? Ja jestem bardzo za takim badaniem. A ankiete już wypełniłam.
01.03.2006
15:40:20
Iksiński
(01.03.2006 15:40:20)
Nim się obejrzymy, na skrzynkach firm biorących udział w ankiecie pojawi sie oferta handlowa dotycząca zaplanowania i wdrożenia intranetu. Albo czegoś innego... Zakład Spin-ka?
01.03.2006
14:00:13
Kip-kip
(01.03.2006 14:00:13)
Na razie kiepsko skonstruowany kwestionariusz wskazał na buty innego szewca.
01.03.2006
11:58:20
Spin-ka
(01.03.2006 11:58:20)
Kto się ze mną założy, że okaże się, iż szewc w podartych butach chodzi?
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin