Zajmujący się profesjonalizacją i biznesem portal społecznościowy LinkedIn poinformował o zmianach w mechanice platformy: cofnięto niedawną aktualizację algorytmu mającą przypominać starsze posty oraz dodano wskazówki dotyczące używania hashtagów – donosi socialmediatoday.com.
Użytkownicy portalu skarżyli się, że na ich tablicach zamiast nowości pojawiają się dawne posty. Okazało się, że „powrót do przeszłości” miał miejsce z powodu aktualizacji algorytmu. Platforma na dzień dzisiejszy postanowiła wycofać się z tego pomysłu.
Na kanale pojawił się też film z Rishim Jobanputrą, dyrektorem LinkedIna, na którym wyjaśnia, że hashtagi mogą być miłym dodatkiem do publikowanych treści, ale nie są obligatoryjne.
Korzystanie z hashtagów na LinkedInie ma długą i pełną zwrotów akcji historię – zauważa socialmediatoday.com. Początkowo platforma w ogóle ich nie obsługiwała. Zostały wprowadzone w 2018 roku i intensywnie promowano ich używanie. Obecnie wydaje się, że technologia rozwinęła się na tyle, że hashtagi nie są już koniecznością – model rozumie, o czym jest dany post, i na podstawie jego treści oraz osoby autora jest w stanie zaprezentować tekst najbardziej zainteresowanym. (ko)
Źródło: socialmediatoday.com, LinkedIn Stops Resurfacing Old Posts, Shares Updates on Hashtags and AI Functions, Andrew Hutchinson, 20.07.2025