.

 

Konkurs Kampania Społeczna Roku 2012 – znamy już zwycięzców

dodano: 
26.04.2013
komentarzy: 
0

Zakończyła się piąta edycja Konkursu Kampania Społeczna Roku. 25 kwietnia w TR Warszawa spotkali się najlepsi twórcy kampanii społecznych powstałych w roku 2012. Podczas uroczystej gali nagrodzono zwycięzców i wyróżnionych w siedmiu kategoriach.

Do tegorocznego konkursu zgłoszone zostały aż 103 kampanie o ściśle społecznym charakterze. W konkursie wzięły udział instytucje rządowe, firmy komercyjne, organizacje pozarządowe, agencje PR oraz osoby prywatne.

Jury, składające się ze specjalistów w dziedzinie marketingu, reklamy i PR, wstępnie wyłoniło 28 kampanii, które sklasyfikowane były w 7 kategoriach. Debata członków jury, ostatecznie pozwoliła wskazać zwycięzców i wyróżnionych. Paweł Prochenko, Prezes Fundacji Komunikacji Społecznej oraz przewodniczący konkursowego jury stwierdza: „Rokrocznie możemy zaobserwować dużo dobrych i poprawnych kampanii, niestety wciąż mało jest kampanii wybitnych. Zdecydowanie najbardziej kreatywne są kampanie w kategorii NGO. Wynika to pewnie z większej swobody i możliwości współpracy organizacji i agencji realizującej kampanię. Niestety sztywne procedury przetargowe prawdopodobnie zabijają kreatywność kampanii inicjowanych przez instytucje publiczne. W kategorii kampanii firm i fundacji firm nagrodzone i wyróżnione zostały kampanie małych firm, a nie korporacji. To też jest znamienne. W kreatywności te mniejsze są zdecydowanymi liderami. Jury stara się to docenić. Prawdopodobnie to obszar zaangażowania społecznego, w którym właśnie nie ci najwięksi mogą się wykazać”.

Zwycięstwo w kategorii Kampania Organizacji Pozarządowych zapewniła sobie odważnie nazwana kampania „Zbieramy na cycki, nowe fryzury i dragi” fundacji Rak’n’Roll, do której kreacje przygotował Havas Worldwide Warsaw. Kampania fundraisingowa przedstawiała konkretne potrzeby podopiecznych organizacji. Co ważne, nie oddziaływała na odbiorców poprzez wzbudzanie współczucia czy epatowanie mocnymi obrazami, a przez odważną i bezpośrednią formą przekazu.

W kategorii Kampanie Instytucji Publicznych za najlepszą uznano przygotowaną przez agencję Oko i Ucho kreację „Ojczysty – dodaj do ulubionych”. Jury doceniło kompleksowość wykorzystanych narzędzi, takich jak spoty telewizyjne i radiowe, BTL i media społecznościowe, jak również tematykę – wzbudzenie sympatii do języka polskiego.

W kategorii Kampanie Firm i Fundacji Firm, zwycięska statuetka powędrowała do twórców „Zatrudnij AS-a” autorstwa Agencji IQ Marketing i AtomClick pracujących na rzecz Fundacji SYNPSIS. Kampania zachęcająca do odkrycia potencjału osób z zespołem Aspergera doceniona została za autentyczność i realny wpływ na życie konkretnego beneficjenta oraz duży oddźwięk w mediach.

Spośród kampanii zgłoszonych do kategorii Kampanie Lokalne najciekawszą okazała się: „Wiekowe zajawkowe”, której celem było zainicjowanie dialogu międzypokoleniowego. Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Krakowie, wspólnie z agencją DSK, zyskał uznanie w oczach wybierających za odwagę wykorzystania nowatorskiej formy i udane wzbudzanie ciepłych uczuć u odbiorców.

Zwycięzcą w kategorii Zdrowie została kampania „SM - walcz o siebie”, poruszająca temat chorych na stwardnienie rozsiane. Kampania zainicjowana przez agencję TELESCOPE we współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Stwardnienia Rozsianego, Fundacją Neuropozytywni i Fundacją Urszuli Jaworskiej miała na celu przekonanie opinii publicznej, że właściwa terapia tego schorzenia może dać szanse na normalne funkcjonowanie. Patronem kategorii jest firma Polpharma.

Marketing Zaangażowany Społecznie to jedyna kategoria konkursu, w której jury zdecydowało się nie przyznawać żadnej nagrody. „Niestety w tej kategorii nie zostały zgłoszone kampanie, które wnosiłyby nową wartość, były odkrywcze czy pokazywałyby problem jaki poruszają z innej perspektywy. To akurat jest dość zaskakujące, ponieważ marketing zaangażowany społecznie jest bardzo dobrym sposobem zaangażowania społecznego firmy w działania CSR. Formuła ta pozwala budować wizerunek firmy i wzmacniać lojalność do niej przy jednoczesnej realizacji celów społecznych” – komentuje brak nagrody w tej kategorii, Paweł Prochenko, przewodniczący jury Konkursu.

Akcje zaangażowanie społecznie to kategoria, która zasłużyła na szczególną uwagę. Nagradzana jest tu inicjatywa osób prywatnych, zorganizowana przy minimalnym nakładzie finansowym. W tym przypadku jurorami byli internauci, którzy swoje głosy oddawali za pośrednictwem portalu kampaniespoleczne.pl. Wyłonili oni w ten sposób zwycięzcę w postaci kampanii „There is a city” zrealizowanej przez Black Rabbit, służącej szerzeniu wiedzy o Powstaniu Warszawskim wśród obcokrajowców. Kampania ta odbiła się szerokim echem i zyskała duże zainteresowanie medialne.

Spośród 10 najpopularniejszych kampanii portalu kampaniespoleczne.pl, zaklasyfikowanych do nowo powstałej kategorii Świat, grono międzynarodowych jurorów wyłoniło zwycięzcę w postaci holenderskiej produkcji „Girls going wild", poruszającej problem handlu kobietami i zmuszania ich do prostytucji. Kampania została doceniona za jasny przekaz, oparty na uderzającym kontraście pomiędzy pokazaną sytuacją a rzeczywistym znaczeniem.

Gali towarzyszył odbywający się w tym samym czasie pokaz najciekawszych kampanii społecznych ubiegłego roku. Prezentacja została zorganizowana dla mieszkańców Warszawy w Niespodzianka Cafe, zlokalizowanej nieopodal TR Warszawa.

Partnerem strategicznym zostało już po raz trzeci Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA, zaś patronat honorowy nad konkursem objęła Małżonka Prezydenta RP Pani Anna Komorowska.

Pozostali organizatorzy, partnerzy i patroni medialni: PRoto.pl, kampaniespoleczne.pl, Fundacja Komunikacji Społecznej, PGNIG, Małżonka Prezydenta RP Pani Anna Komorowska, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, ZFPR, SAR, IAA, CCIFP, TVP2, BRIEF, TOK FM, odpowiedzialnybiznes.pl, marketingowiec.pl, csrinfo.org, ngo.pl, CR Navigator, ngo.pl, marketerplus.pl.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin