Dziennikarze i eksperci CSR, piszący o społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonym rozwoju, już po raz 4. zostali nagrodzeni w konkursie „Pióro odpowiedzialności”. Media, w których ukazały się zwycięskie i wyróżnione artykuły, to: Polityka, Harvard Business Review Polska, kampaniespoleczne.pl, Puls Biznesu, CR Navigator, Magazyn Kontakt. Konkurs organizuje Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Podczas tegorocznych 5. Targów CSR, 1 kwietnia na Stadionie Narodowym wręczono statuetki „Pióro odpowiedzialności” i wyróżnienia dla dziennikarzy i ekspertów/ek CSR piszących na temat społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju. Celem konkursu, organizowanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, jest zwiększenie zainteresowania tematyką CSR-u oraz podnoszenie wiedzy i kompetencji w tym zakresie szczególnie wśród dziennikarzy.
Spośród 57 artykułów, opublikowanych w 2013 roku i spełniających kryteria konkursowe (zgodność pracy z celem i tematyką konkursu; walory merytoryczne; kompletność i rzetelność informacji; styl; kreatywność; innowacyjność np. odwaga podjęcia nowego/trudnego tematu) jury nagrodziło osiem publikacji w trzech kategoriach:
Artykuł prasowy – media drukowane
Nagroda główna: Joanna Solska za tekst „Szmaciany biznes”, opublikowany w tygodniku „Polityka” (27.05.2013);
Wyróżnienia: Sylwia Wedziuk za tekst „Kup swojej firmie solidność” (Puls Biznesu, 22.08.2013); Ewa Gajewska za tekst „Gdy zniknie ostatni turysta” (Magazyn Kontakt, jesień 2013); Sylwester Sacharczuk za tekst „CSR jest prostszy niż myślisz” (Puls Biznesu, 25.10.2013); Karolina Błońska-Szubstarska za tekst „Odpowiedzialność dla dorosłych” (CR Navigator, wiosna 2013);
Artykuł prasowy – media elektroniczne
Nagroda główna: Marcin Świejkowski za tekst „Sprzątanie miast z nadmiaru reklam”, opublikowany na portalu kampaniespoleczne.pl (19.08.2013);
Artykuł ekspercki – media elektroniczne i drukowane
Nagroda główna: Robert Sroka za tekst „Whistleblowing, czyli zapobieganie zagrożeniom” opublikowany w dodatku „Harvard Business Review Polska” (1.09.2013).
Wyróżnienie: Aleksandra Stanek-Kowalczyk za tekst „Raportowanie zintegrowane – nowy trend, stare wyzwania” (Wspólna odpowiedzialność. Rola raportowania społecznego, grudzień 2013).
„Współczesne media stoją na straży rzetelności i etyczności działań firm. Z drugiej zaś strony rozwijająca się świadomość społecznej odpowiedzialności biznesu jest wielką zasługą dziennikarzy i ekspertów prezentujących w swych artykułach ideę CSR-u nie tylko w środowisku branżowym, ale również wśród czytelników codziennej prasy. Serdecznie gratuluję zwycięzcom i dziękuję za pomoc w szerzeniu wiedzy z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu” – mówi Mirella Panek-Owsiańska, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
W składzie jury konkursowego zasiadali: Marcin Dzierżanowski, Wprost; Michał Kobosko, Project Syndicate Polska; Agata Kwiatkowska, Polska Agencja Prasowa; dr Magdalena Krukowska, Forbes; prof. Maciej Mrozowski, Uniwersytet Warszawski; Mirella Panek-Owsiańska, Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Więcej informacji o konkursie tutaj.
Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów | Szkolenie otwarte | 24 kwietnia w Warszawie