„Zanim podejmiemy decyzję odnośnie udziału w konkursie, musimy wziąć pod uwagę kilka najważniejszych kryteriów. I to w nieprzypadkowej kolejności” – pisze Arkadiusz Bińczyk, dyrektor generalny AM Art-Media w Home & Market.
Brać udział w konkursach czy nie? – oto jest pytanie. Zdaniem Bińczyka, dobrze jest przed podjęciem decyzji sprawdzić, jaka jest wiarygodność danej inicjatywy i jej organizatorów. „Wzięcie udziału w przedsięwzięciu, które ma, kolokwialnie mówiąc, kiepską prasę, to stworzenie sobie kryzysu na życzenie” – przekonuje autor. Dokładny research to podstawa. Kolejny nieodzowny element to analiza tego, jak ewentualny udział w konkursie ma się do polityki wizerunkowej firmy. I nie chodzi tu o statystykę. „Przemyślaną analizę polecam szczególnie tam, gdzie w grę wchodzą wyróżnienia z zakresu CSR czy polityki pracowniczej. Tych nigdy za wiele” – dowiadujemy się z tekstu. Istotne znaczenie ma także grono, w jakim mamy szansę się znaleźć. Lepiej pokazać się rzecz jasna tam, gdzie duże i renomowane firmy, niż odbierać trofeum w towarzystwie tych małych i nieznanych. Nie bez znaczenia jest poza tym to, czy zostaniemy jednym spośród kilku czy kilkuset wyróżnionych. „Im bardziej kameralnie, tym bardziej prestiżowo” – zaznacza przy tym Bińczyk, dodając, że wyjątek stanowią tu rankingi. I na koniec o pieniądzach – nie warto tracić zapału, gdy konkurs wymaga od nas poniesienia jakichś kosztów. Paradoksalnie, zdaniem przedstawiciela AM Art-Media, może to świadczyć o wiarygodności przedsięwzięcia. (es)


