.

 

Kontrowersje warszawskie

dodano: 
12.05.2008
komentarzy: 
0

W czym nowe logo Warszawy lepsze jest od poprzedniego, zastanawia się Gazeta Wyborcza Stołeczna, a za nią Dziennik. Obie gazety z nutą krytycyzmu śledzą poczynania magistratu w budowaniu wizerunku stolicy wobec zbliżającego się konkursu Europejska Stolica Kultury. Tytuł ten Warszawa chce zdobyć w 2016 roku, między innymi dzięki nowemu logotypowi, informują oba dzienniki.

Zdaniem Bartosza Batora z Dziennika władze miasta, dzięki kontrowersyjnym akcjom promocyjnym, dbają o to, by poziom adrenaliny warszawiaków był wciąż na wysokim poziomie. Niedawno działo się tak za sprawą skrytykowanego filmu promocyjnego, który ostatecznie trafił na półkę, pisze Bator, dziś dzięki nowemu logo.

Stare logo trafi na półkę z dwóch powodów. Po pierwsze, mówi Gazecie pełnomocnik prezydenta miasta Ewa Czeszejko-Sochacka, ponieważ powstała właśnie nowa strategia i nowe hasło promocji miasta. Używanie starego logo byłoby niespójne z nową akcją. Drugi powód pani pełnomocnik zdradza Dziennikowi – poprzednie logo miało ponoć przypominać reklamę jednego z napojów energetycznych, a do tego pokazywało Pałac Kultury, który jej zdaniem nie powinien być wizytówką miasta.

Nowe logo budzi spore kontrowersje. Jest dość krytycznie oceniane przez stołecznych grafików. Ma ono także zwolenników, jak Joanna Delbar z Telma Group Communications, która chwali projekt za to, że  rzuca się w oczy, czytamy w Stołecznej. (ał)

Aby zobaczyć nowe logo kliknij

Źródło:

Dziennik, Nowe logo miasta w ogniu krytyki, Bartosz Bator, s.2 Gazeta Wyborcza Stołeczna, Logo za logo, Agnieszka Kowalska, Izabela Szamańska, s.2, 10.05.08
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin