Kontrowersje wokół łódzkiego przetargu
Gazeta.pl informuje o tym, że łódzki magistrat zakończył właśnie przetarg na serialową promocję miasta. Co ciekawe, autor zastanawia się nad tym, co jako pierwsze sugerowała redakcja PRoto – czy warunki przetargu mogły być ustawione.
Serialem, który promować będzie miasto, są „Londyńczycy”. Kontrowersje budzi jednak krótki – kilkudniowy – termin na składanie ofert, to, że nie informowano o nim na żadnym firmowym portalu, a także same warunki stawiane przed oferentami, które wykluczały w zasadzie udział telewizji komercyjnych w przetargu, pisze Jakub Wiewiórski.
Ciekawe jest również to, że - jak podaje Gazeta.pl - rzeczniczka miasta Marzena Korosteńska pochwalić się miała dziennikarzowi, że miasto zamieściło reklamę o przetargu na PRoto.pl, podczas gdy na naszym serwisie ukazała się jedynie informacja o przetargu, z krótkim komentarzem, nie reklama. Dodatkowo zarówno komentarz jak i informację, zdobyli dziennikarze PRoto.pl, a nie - jak wynika z tekstu - została ona przesłana do redakcji.
Redakcji PRoto Marzena Korosteńska mówi jednak, że postępowanie przetargowe nadal trwa, choć potwierdza ona, że wpłynęła tylko jedna oferta - dotycząca wspomnianego serialu „Londyńczycy”. Co ciekawe, rzeczniczka nie jest w stanie określić, jak długo potrwa sprawdzanie zgodności ofety z wymogami postępowania. (ał)