Jeden z projektów prezydenta Baracka Obamy – stworzenie elektronicznych baz danych pacjentów budzi wiele wątpliwości wśród Amerykanów. Aby je rozwiać, amerykański Departament Zdrowia i Usług Medycznych postanowił zatrudnić agencję Ketchum, pomimo stosowanych przez nią kontrowersyjnych metod. Jak podaje internetowa gazeta Huffington Post, kontrakt ma opiewać na kwotę… 25,8 miliona dolarów.
Agencja Ketchum znana jest m. in. z kampanii, przeprowadzonej w 2004 roku na rzecz wymienionego wcześniej departamentu, dla którego promowała program wydawania recept dla seniorów w ramach systemu Medicare. Na potrzeby tej kampanii wyprodukowano serię spotów telewizyjnych udających prawdziwe materiały reporterskie i wyemitowano je w 40 amerykańskich stacjach, bez podania informacji o fakcie finansowania ich ze środków federalnych. W 2005 roku wyszło natomiast na jaw, że Ketchum wykorzystało 240 tys. dolarów ze środków publicznych, które w ramach promowania reformy szkolnictwa trafiło do kieszeni związanego z agencją publicysty Armstronga Williamsa. (ks)
Czytaj cały artykuł
huffingtonpost.com


