Koordynacja działań PR-owskich za granicą
Puls Biznesu pisze o tym, co zrobić jeśli chcemy trafić z informacjami o naszej firmie za granicę. Wystarczy zamówić obsługę u specjalistów w Polsce. „Agencje PR zlecają obsługę klienta swojemu oddziałowi, np. na Węgrzech, lub firmie związanej umową filiacyjną. A jeżeli w danym kraju nie ma ani jednego, ani drugiego, pomagają wybrać najlepszą agencję lokalną”. Wojciech Waglowski z Fleishman-Hillard dodał, że „wtedy polskie biuro jest punktem kontaktowym dla klienta i przejmuje odpowiedzialność za koordynację działań na terenie innego kraju”. Ryszard Solski, dyrektor generalny agencji Sigma powiedział, że „przed wejściem do Unii kraje Europy Środkowej i Wschodniej były takimi »kraikami«, którymi można kierować z Londynu. Teraz nasz rynek ma dużo większe znaczenie, więc klienci, zamiast przez brytyjskie biuro, kontaktują się z nami bezpośrednio. Co więcej, zgłaszają się firmy, które wcześniej nie prowadziły działań PR w naszym kraju”.