77 proc. korporacji ma konto na Twitterze. Popularnością cieszy się również Facebook i YouTube. Najrzadziej firmy korzystają z serwisów takich, jak Instagram, Pinterest czy Foursquare – wynika z raportu przygotowanego przez ekspertów z Centrum Badań Marketingowych Uniwersytetu Stanu Massachusetts.
Firmy cenią sobie nie tylko społecznościówki, ale także blogi firmowe. O ile rok temu decydowało się na nie 28 proc. przedsiębiorstw, to teraz 34 proc. je prowadzi. W tym zestawieniu prym wiodą firmy z branży telekomunikacyjnej – bloga ma aż 53 proc. Gorzej wypadają firmy z branży motoryzacyjnej (13 proc.). Jeśli zaś chodzi o kanały social mediowe, to Twitter cieszy się największą popularnością firm zajmujących się bankowością, żywnością oraz wśród wyspecjalizowanych sieci handlowych. Jednak najwięcej obserwujących zgromadził Facebook (prawie 9 mln), a tuż za nim znalazły się takie firmy, jak: Google (prawie 6 mln) i Starbucks (prawie 4 mln).

Drugim poważanym przez korporacje portalem jest Facebook, z którego korzysta 70 proc. firm z listy F500, które przygotowuje magazyn Fortune. Jeśli chodzi o liczbę fanów to najwięcej ma ich Facebook, bo aż ponad 92 mln użytkowników. Tuż za nim jest Coca-Cola (ponad 66 mln) oraz Walt Disney (ponad 44 mln).
Duże przedsiębiorstwa stawiają również na YouTube, bo korzysta z niego aż 69 proc. firm. Takimi dobrymi wynikami nie mogą pochwalić się społecznościówki takie, jak: Instagram (9 proc.) oraz Forsquare (9 proc.).
Raport został sporządzony przez Centrum Badań Marketingowych Uniwersytetu Stanu Massachusetts i dotyczył użycia mediów społecznościowych przez amerykańskie korporacje. Badane były spółki z listy F500, które przygotowuje magazyn Fortune. (kg)


