Korzystasz z hashtagów? Rób to z umiarem
#Hashtagi są jednym ze skuteczniejszych narzędzi social media marketingowych, które są popularne wśród użytkowników portali społecznościowych. Jednak, „korzystając z nich, rób to z umiarem”– czytamy w portalu toprankblog.com.
Jakie korzyści przynoszą hashtagi? Jak informuje Nick Ehrenberg, autor artykułu, pomagają one w optymalizacji SEO. Dzięki odpowiednio wpisanej frazie, klienci szybciej znajdą daną firmę. Używane umiejętnie, spełniają kilka funkcji biznesowych. Przede wszystkim, sprawdzają się przy reklamowaniu produktów. Za ich pomocą można też śledzić zaangażowanie na stronie marki. „Tworzone hashtagi powinny odzwierciedlać cele marki i dać ludziom powód do zainteresowania firmą” – dodaje Ehrenberg.
Zdarza się, że użytkownicy korzystają z tej frazy, tylko dlatego, że jest to popularne. Takie podejście powoduje, że potencjał hashtagów nie jest w pełni wykorzystywany.
Jakie błędy najczęściej popełniają internauci? Ehrenberg podaje przykład brytyjskiego sklepu meblowego, który za pomocą Twittera, wprowadził hashtagi, choć te nie miały rzeczywistego związku z promowanym produktem. „Często użytkownicy używają zbyt dużo hashtagów w jednym poście – a to świadczy o braku doświadczenia administratora” – zaznacza autor artykułu. (mw)