W magazynie Press pojawił się artykuł Katarzyny Kopacz na temat country brandingu. Autorka opisuje działania podejmowane przez wyspecjalizowane agencje PR na rzecz różnych krajów na świecie, w celu budowania ich marki. Jak czytamy w artykule, rządy i politycy coraz częściej zauważają, że dobry wizerunek kraju może pomóc w osiągnięciu celów ekonomicznych, politycznych, społecznych lub kulturowych.
Autorka informuje, że kraje kreowanie swojego wizerunku najchętniej powierzają agencjom angielskim lub ich zagranicznym oddziałom, specjalizującym się w country brandingu. Wszelkie działania agencji najpierw poprzedza research, który może trwać nawet kilka lat. Specjaliści starają się wtedy zrozumieć specyfikę kraju, jego mocne i słabe punkty, by na koniec opracować kompletną strategię. Za działania podjęte w jej ramach odpowiedzialne są zarówno agencja zajmująca się pracą nad marką danego kraju, jak i konkretne instytucje rządowe – czytamy w artykule. Autorka podkreśla również, że trudność country brandingu polega na tym, że z jednym komunikatem należy dotrzeć do wielu odbiorców na świecie. Jednak, jak zauważa Andreas Markessinis, ekspert w dziedzinie national brandingu „państwa muszą brać w swoje ręce inicjatywę zmiany wizerunku, bo ludzie ciągle będą żyli uprzedzeniami i stereotypami o danym kraju, dopóki ktoś nie udowodni im, że jest inaczej”. (mk)


