Ostatnio pisaliśmy o tym, że Kraków być może stworzy strategię promocji skierowaną specjalnie do homoseksualnych turystów. Jak podaje Polska Gazeta Krakowska, pomysł ten został odrzucony przez krakowski magistrat. W Strategii Promocji Krakowa na lata 2008-2012 nie istnieje zapis o ukierunkowaniu oferty turystycznej na tę grupę.
Co więcej, wiadomości, że Biuro Promocji Miasta razem z KBF pracowały nad osobną ofertą dla turystów homoseksualnych miały okazać się plotką. Jak powiedziała Gazecie Krakowskiej dyrektor Biura Promocji i Marketingu Miasta Izabela Helbin: „Sprawdzałam wnikliwie nowy dokument strategii promocji miasta. Nie znalazłam w nim ani słowa o podziale turystów odwiedzających Kraków na hetero – i homoseksualnych.”
Mimo tego, krakowski PiS wydał oświadczenie, w którym potępia „pomysł działań promocyjnych na rzecz zachowań dewiacyjnych”.
Zdaniem urzędników turystyka kierowana w Krakowie bezpośrednio do środowisk homoseksualnych to jednak nic nowego. Wedle słów Izabeli Helbin, urzędnik nie może zmusić właściciela klubu do wywieszenia lub zdjęcia plakietki „gay friendly” z drzwi lokalu. (kk)